fbpx

Karácsony Gergely

A Pécs Aktuál címlapja

Hírmanipulációval és cenzúrával vádolja a Szabad Pécs a Pécs Aktuál című lapot

A két médium vitája abból bontakozott ki, hogy néhány nappal ezelőtt eleinte a biztonságiak nem akarták beengedni a Pécs Aktuál című lapot arra a pécsi lakossági fórumra, melyen Karácsony Gergely is részt vett. A sajtószabadság szempontjából amúgy valóban aggályosnak tűnő esetet a Pécs Aktuál a Szabad Pécs lejáratására próbálta felhasználni.

Pálinkás József, Márki-Zay Péter és Karácsony Gergely közös sajtótájékoztatója

Közmédiás hamisítókhoz hasonlította a 24.hu-t Pálinkás József – A lap szerint alaptalanul

Az egykoron az Orbán-kormány oktatási minisztereként, később az MTA elnökeként, majd egy ideig kormánybiztosként és egészen 2018-ig Nemzeti Kutatási, Fejlesztési és Innovációs Hivatal elnökeként tevékenykedő, manapság viszont már az Orbán-kormányt bíráló és az Új Világ Néppártot vezető Pálinkás József miniszterelnök-jelölt szerint a közmédia Lomnici Zoltánnal szemben alkalmazott módszerét követve kép- és hírhamisítást követett el a 24.hu hírportál egy pénteki, Márki-Zay Péterrel és Karácsony Gergellyel közösen tartott sajtótájékoztatóval kapcsolatban. Bita Dániel, a 24.hu főszerkesztő-helyettese a Media1 érdeklődésére azt mondta, nem állt szándékukban semmiféle hamisítás, majd elmondta, miért tartja túlzónak Pálinkás József szavait és beszámolt a Pálinkás által bírált hír keletkezésének körülményeiről. Később Pető Péter főszerkesztő is megszólalt, amire Pálinkás József reagált.

Az Origo hirdetése Budapesten

Az Origo a szokottnál is nagyobb manipulációval verte át az olvasóit

Az Origo úgy próbálja beállítani Deák Dániel ismert fideszes bér-véleményvezér egyik, Budapest főpolgármesterének tett hozzászólását, mintha azt egy teljesen átlagos ember írta volna. A lap „gondosan” még ki is pixelezte Deák profilképét és a nevét, hogy a laikusoknak ne tűnjön fel az átverés.

sajtó, média, mikrofon, sajtótájékoztató

Indulófélben az „ellenzéki MTI” – a központi stáb egyik vezetője szerint túlzás ilyen néven emlegetni a kezdeményezést

A Népszava szerint a Gulyás Márton nevével fémjelzett Partizán és a jobbik-közeli N1TV is stratégiai partnere lehet a kezdeményezésnek, igaz, egyelőre mindkét médium vezetője azt nyilatkozta, még nem keresték meg őket ezzel hivatalosan. A szerveződés központi stábjának egyik tagja egyébként az egykori népszavás szerkesztő Kövesdi Péter, a Független Hírügynökség egykori tulajdonosa, az Érd Médiacentrum vezetője.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások