fbpx

hamisítás

A Taníték Mozgalom a karzaton tiltakozik az Országgyűlés ülésezése közben

Trollos trükközéssel vádolja a HírTV-t a Tanítanék Mozgalom egy hangfelvétel kapcsán (FRISSÍTVE 3.)

A hvg.hu-nak nyilatkozó Törley Katalin szerint a HírTV állításával szemben nem a Taníték Mozgalom tagja beszélt azon a hangfelvételen, amellyel a kormánypárti KESMA-hoz tartozó Hír Televízió a jobb körülményekért küzdő tanárok szervezetét támadta. A riportban ugyancsak hírbe hozott ellenzéki képviselő, Tordai Bence is azt állítja, trollhívás volt hallható a televízióban. Időközben reagált hírünkre Velkovics Vilmos, a HírTV egyik legfontosabb tartalmi vezetője is.

Velkovics Vilmos az EchoTV-ben korábban.

Zavaros válaszokat adott a HírTV főszerkesztője, amikor a trollhívásos hamisítási botrányról kérdeztük

Miután egy telefonszám lebuktatta a Fidesz-közeli HírTV a Taníték Mozgalmat besározni próbáló hamisítását, a Media1 megkérdezte a portálunk Facebook-oldalán nem először felbukkanó Velkovics Vilmos újságírót, a HírTV főszerkesztőjét a történtekről. Nagyon furcsa válaszokat kaptunk, mellyel Velkovics nem hogy eloszlatta a gyanút a televízió hamisítási ügyével kapcsolatban, hanem inkább még gyanúsabbá tette, sőt egy másik trollkodási ügy is előkerült.

Dézsi Csaba András, Győr fideszes polgármestere és Pintér Bence, az Ugytudjuk.hu újságírója

Nyilvános bocsánatkérésre szólítja fel a győri polgármestert az Ugytudjuk szerkesztősége

Dézsi Csaba András győri polgármester hamisítással vádolta meg Pintér Bencét, az Ugytudjuk újságíróját a Partizánnak adott interjújában, amikor Gulyás Márton rákérdezett a fideszes politikusnál, miért nem hajlandó nyilatkozni a helyi, nem kormánypárti lapnak. A történtek miatt az újságíró lapja ügyvédi felszólítást küldött a fideszes városvezetőnek, és bírósági eljárást is kilátásba helyeztek vele szemben.

Friderikusz Sándor podcaster

Friderikusz aláhamisította Chrudinák Alajos aláírását, majd pár év múlva rendszeresen álnéven adott le cikkeket önmagáról és pályatársairól egy lapnak– nem előzmény nélküli a fantomsajtós körüli botrány

Miután Friderikusz Sándor 1985-ben megúszta, hogy odahamisította Chrudinák Alajos újságíró aláírását egy hivatalos dokumentumra, a showman az 1990-es években hosszú időn át önmagáról és pályatársairól szóló cikkeket adott le álnéven egy lapnak hétről-hétre. A lap főszerkesztőjének elmondása szerint előbbi esetben a műsorvezető önmagát fényezte, pályatársai esetében viszont inkább kritikus volt. Megtudtuk azt is, hogy Porkoláb Zsuzsa, a Friderikusz Produkció állítólagos titkárnője, akinek néhány nappal ezelőtti üzenetei kísértetiesen hasonlítanak a műsorvezető stílusára, pár napja még egy üzenetben azt írta, hogy a kiflitolvajos nyilatkozatot egy kolléganője adta a Blikknek. Ez viszont ellentmond Friderikusz legutóbbi nyilatkozatának, melyben egy külföldi férfi sajtóst emlegetett a Csenterics-ügy kapcsán. Az ismert podcastert rengeteg újabb felvetődő kérdéssel kerestük meg írásban.

Friderikusz Sándor az RTL Klub Életünk története című műsorában

Elmarasztalta Friderikuszt a Magyar Újságírók Országos Szövetsége Etikai Bizottsága

A MÚOSZ Etikai Bizottságának állásfoglalása szerint Friderikusz Sándor műsorvezető etikai vétséget követett el az úgynevezett Csenterics-ügyben. Emellett arra is figyelmeztetnek, hogy egy elhunyt személyiségének nevével való visszaélés nemcsak etikai szempontok szerint súlyosan aggályos, de a hozzátartozók érzékenységét is joggal sérti, valamint mindezeken túlmenően kegyeleti jogot is sérthetnek.

Friderikusz Sándor, az Életünk története díszletei között

A Blikk főmunkatársa mellett Friderikusz ügyében egy kormányközeli újságíró-szervezet is vizsgálatot sürget

Tegnapi közleményében a Magyar Nemzeti Médiaszövetség úgy fogalmazott, reméli, hogy a Magyar Újságírók Országos Szövetsége (MÚOSZ) „ezúttal megpróbál végre nevéhez méltóan viselkedni, és vizsgálatot indít a Friderikusz Sándor körül kirobbant botrány miatt.” Egyúttal reményüket fejezték ki, hogy az eset kapcsán Friderikusztól visszavonja a Pulitzer-emlékdíját a díjat odaítélő kuratórium és hasonlót várnának az 1997-ben odaítélt Toleranciadíj grémiumától is.

A Pécs Aktuál címlapja

Hírmanipulációval és cenzúrával vádolja a Szabad Pécs a Pécs Aktuál című lapot

A két médium vitája abból bontakozott ki, hogy néhány nappal ezelőtt eleinte a biztonságiak nem akarták beengedni a Pécs Aktuál című lapot arra a pécsi lakossági fórumra, melyen Karácsony Gergely is részt vett. A sajtószabadság szempontjából amúgy valóban aggályosnak tűnő esetet a Pécs Aktuál a Szabad Pécs lejáratására próbálta felhasználni.

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások