
Curtis-szel, fizetett hirdetésben kampányolt az Origo a Fidesz mellett
A választási kampány hajrájában a kormánypárti propagandagépezet bedobta az aduászt: Curtist, azaz polgári nevén Széki Attila rappert.
A választási kampány hajrájában a kormánypárti propagandagépezet bedobta az aduászt: Curtist, azaz polgári nevén Széki Attila rappert.
Európai összevetésben is kimagasló a kormánypárti pénzszórás; többet költött a Megafon a Facebookon, mint Szlovákia vagy Írország összes politikai hirdetője együttesen.
A Demokratikus Koalícióhoz közeli Nyugati Fény szerint a Telex, a hvg és a 24.hu Magyar Péter kampánystábjaként működik. Lapunkat is bírálja a portál, amiért még a múlt héten (mindenkit megelőzve) megírtuk, hogy a kormányközeli Origóhoz hasonlóan a Nyugati Fény is fizetett hirdetésben kezdte el támadni Magyar Pétert, Varga Judit volt férjét, a Talpra magyarok és a Tisza Párt alapítóját, az állami Diákhitel Zrt. volt vezérigazgatóját.
A Demokratikus Koalícióhoz közelálló Nyugati Fény közösségi médiás hirdetése azt az üzenetet sulykolja, hogy Magyar Péter valójában nem is Orbán Viktort, hanem Gyurcsány Ferencet akarja leváltani.
A kormánypropaganda közösségi médiás költései egészen kiemelkedőek ebben az évben, most jól láthatóan Magyar Péter lejáratása van a fókuszban.
Nagyon hasonló, összehangoltnak és a sztereotípiákra épülő vádakkal hozakodott elő néhány, a Fideszhez köthető sajtótermék Magyar Péterrel, Varga Judit volt igazságügyi miniszter exférjével kapcsolatban, miután ő kormányzati visszaélésekre vonatkozó kijelentéseket tett. Most például állítólagos sminkelése és képmanipulációja miatt támadják őt, és ehhez fizetett hirdetést is igénybe vett az erősen közpénzfinanszírozott Origo kiadója.
A máskor a szuverenitás jelentőségét hangsúlyozó magyar kormány általában a neki tetsző narratívát üzente pénzért fizetett hirdetésekben, többnyire épp mikor az adott országban választásokat tartottak.
Az Octogon Magazin csak utólag közölte, hogy fizetett pr-cikk volt a miniszterelnök vejének ingatlanüzleteiről szóló interjú.
A TV2 Tények című műsora már fizetett hirdetésekben is támadja Márki-Zay Pétert és népszerűsíti Orbán Viktort a Facebookon. Mivel a politikai reklám árát a Mészáros Lőrinc közeli és közpénzfinanszírozott TV2 Csoport, nem pedig a Fidesz fizeti ki a Facebooknak, így az összeg nem számít bele abba, amit a pártok a kampány során elkölthetnek reklámra. Ráadásul a TV2 egyáltalán nem is közölhetne politikai reklámot.
A kormánypárti KESMA/ Mediaworks nem a saját médiatermékeire fordítja az egyébként közpénzekből származó büdzséje egy részét, hanem a Fideszt kezdte el népszerűsíteni a fizetett hirdetésként a közösségi médiában, például a Facebookon és a Google Ads hirdetési hálózatban.