fbpx

elbocsátás

Dull Szabolcs Fotó: Czémán Anna / Media1

Még nem mondott igent a Telexnek Dull Szabolcs, az Index elbocsátott főszerkesztője

Az Index júliusban elbocsátott főszerkesztője a Szabad Pécsnek adott interjúban azt mondta, nem vette el a kedvét a médiától a menesztése, és bár hamarosan végez a jogi tanulmányaival, nem gondolkodik azon, hogy abbahagyná az újságírást, ugyanis fontosabbnak tartja a hivatását. Szavai alapján a Telex vezetőivel beszélget a folytatásról, örül a tőlük érkező gesztusnak, de még csak ezután fogják átbeszélni a részleteket, mivel január végéig még a felmondási idejét tölti az Indexnél, és először is meg kell nézni, hogyan tudna bekapcsolódni a munkába.

Boros Bánk Levente, a Médiapiac új tulajdonosa, vezetője, a Médianéző ügyvezetője korábban

Újabb összehangolt lejáratási kísérlet a Media1 ellen az Origón, a NER-közelből felvásárolt Médiapiacon és számos kormányközeli lapban

Erős manipulációkban bővelkedő írásban próbálja a Fidesz-közeli médiaholdinghoz tartozó Origo és a holding több más terméke, illetve Boros Bánk Levente, a Médiapiac nevű honlap és újság új tulajdonosa félrevezetni az olvasókat azt követően, hogy a Media1 a héten megírta, hogy a Médiapiacnál történt tulajdonosváltással összefüggésben szélnek eresztették az internetes lap eddigi teljes szerzőgárdáját, illetve személyi összefonódás alakult ki a KESMA és a Médiapiac című lap között, ugyanis ugyanaz az újságíró interjúzott a Magyar Nemzetben Boros Bánk Leventével, aki a mediapiac.com-nak is ír, így Boros Bánk Levente a főnöke vagy megrendelője.

Az Index.hu szerkesztőségének bejárata

Kirúgtak az Index.hu szerkesztőségéből egy pártelnököt, és ez most nem vicc

A Levesbe az Adók 75 százalékával Párt elnöke még a próbaidejét töltötte a lapnál, ahol mintegy két héten át tevékenykedett újságíróként. Ecsenyi Áron, az elbocsátott indexes újságíró-pártelnök arra utalt, akár a pártbeli funkciója is közrejátszhatott az elbocsátásában. Az Indexnél ezt máshogy magyarázták a Media1 érdeklődésére. Egy videó szerint egyébként az újságíró-pártelnök tavaly bejutott a parlamentbe, ahol kiabálni kezdett.

Ecsenyi Áron, a Levesbe az Adók 75 százalékával (LA75) pártelnöke, aki két héten át az Index újságírója volt 2020 őszén

Indextől kirúgott pártelnök: Átverték a közvéleményt, akik elhitették, hogy a lap fideszes lett

Ecsenyi Áron, aki néhány héten át a médiás berkekben sokak előtt ismert pártelnöki funkcióját nem nagy dobra verve dolgozott az Indexnél mint újságíró, azt mondta egy lapinterjúban, hogy az előző, Dull Szabolcs főszerkesztő vezette indexes gárda sem volt független, egyúttal kijelentette, nem igaz, hogy most fideszes lett az Index, ezt a konteósok gondolják. Megemlített továbbá egy esetet, amikor a mostani, új indexes vezetés nem engedte ki az egyik írását, a pártelnök feltételezése szerint egy esetleges ellenzéki kritikától tartva. A pártelnök-újságíró bírálta az interjú során az ország szinte valamennyi ismertebb közvélemény-kutatóját, amiért egyik sem hajlandó foglalkozni az általa vezetett Levesbe az Adók 75 százalékával elnevezésű párttal kapcsolatos kutatással.

telex

Volt indexesek Telex néven terveznek oldalt, a domént hamarosan átveszi a Van Másik Kft.

Munk Veronika, az Index volt főszerkesztő-helyettese jelentette be egy olvasói támogatást kérő videóban pénteken, hogy Telex néven készülnek új hírportált indítani egykori munkatársaival. Bár a telex.hu internetes végződés hátteréből akár arra is lehetne következtetni, hogy a távozó indexesek előre megsejthették Dull Szabolcs főszerkesztő július 22-i kirúgását, Kárpáti Márton alapító a Media1-nek azt mondta, nem erről van szó.

A 168 Óra helye balra, 2020.09.03-án, 13:30-kor

Hiánycikk lett a 168 Óra a főszerkesztő elbocsátása után

Miközben váratlanul hiánycikké vált a hetilap, szűkszavúan ugyan, de mégiscsak megszólalt Rózsa Péter, az Orbán-család fiatalkorú tagját is tartalmazó fotó leközlésére hivatkozva elbocsátott főszerkesztő. A MÚOSZ elnöke beszédesebb volt nála: azt mondta, az elbocsátás vélhetően jogszerűen történt, de szerinte más lehet a valós magyarázat. Egy 168 órás munkatárs pedig azt mondta, számított már az elbocsátásra. A lap vezérigazgatója viszont kitart tegnapi álláspontja mellett.

Dull Szabolcs, az Index volt főszerkesztője az RTL Híradóban

Sokan sejtik a kormánypártot az Index.hu szétesése mögött, már a Fidesz hívei szerint sem létezik a baloldali médiafölény

A magyar lakosság háromnegyedének meggyőződése, hogy a Fidesz erőteljesen befolyásolja a hazai média működését – derül ki a Publicus Intézet augusztusi közvélemény-kutatásából, mely kitért az Index körüli helyzetre is. Nagyon sokan nyilatkoztak úgy, hogy a Fidesz állhat a főszerkesztő elbocsátása mögött, bár a Fidesz-szavazók körében jóval kisebb ennek aránya. A kutatás a fizetős tartalom létjogosultságát is vizsgálta, de az is kiderült belőle, hogy a lap eddigi olvasói kitartanak-e az Index mellett.