Az egyik ilyen része a kocsinak a nagynyomású szivattyú, amely meghibásodása bizony mindenképpen orvoslásra szorul. De honnan lehet tudni, hogy épp ez okozza a gondot? Erről olvashat a következőkben!
Ha már az indulás problémás
Nincs annál bosszantóbb, mintha szeretne reggel elindulni a munkába, elvinné a párját dolgozni vagy a gyermekét az iskolába, ám az autó nem akar elindulni. Ilyenkor aztán marad a taxi, vagy ha szerencséje van, akkor meg tudja kérni valamelyik szomszédját, hogy vigye el az úti célhoz.
Persze magától értetődő, hogy szeretné, ha a kocsija újra üzemelne. Ha nem indul, akkor joggal gyanakodhat, hogy éppen a leginstabilabb rendszer hibásodott meg. Ez gondoskodik arról, hogy megfelelő nyomást állítson elő. Ha ez nem történik meg, akkor az komoly gond.
A próbapadi vizsgálattal könnyen ki lehet deríteni, hogy mi a probléma forrása. Lehetséges, hogy egy tömítés cserével megússza a dolgot. Ha azonban a kopás mértéke előrehaladott, akkor bemaródhat a feltöltőszivattyú mellett a tengely és a ház is. Ez esetben ezeket is ki kell cserélni.
Növekvő üzemanyag-fogyasztás
Annak számos oka lehet, hogy gyakrabban kell mennie a benzinkútra tankolni. Lehetséges, hogy nincsenek kellőképpen felfújva az autó gumijai, de az is lehet, hogy fennmaradt az autón a tetőcsomagtartó, ami extra légellenállást képez. Mindezek könnyen orvosolhatók, ám ha ezeket ellenőrizte, akkor érdemes megvizsgálni a magasnyomású szivattyút és a porlasztókat is.
Ha a szivattyúban elhasználódnak a tömítések, akkor kirepedezik, ez pedig szivárgást eredményez. Ilyen esetben érdemes felkeresni egy szakszervizt, például a Tamorin Kft.-t. Ők kicserélnek minden tömítést, az alkatrészt megtisztítják. A tesztelés a próbapadi körülmények között a garancia arra, hogy megállapítsák, hogy megfelelő-e az autó teljesítménye.
Amennyiben kiderül, hogy így sem stimmel minden, akkor folytatódik a javítás. Jó hír, hogy bár manapság már szinte a levegőért is fizetni kell, ez a cég vállalja, hogy ingyenesen visszaküldi a megjavított alkatrészt.
A befecskendezők elromlása
A nagynyomású szivattyú hibájának egyik csalhatatlan jele, ha az összes befecskendező elromlik. A továbbított üzemanyagba fémdarabok kerülhetnek, ahogyan a szivattyú tulajdonképpen önnön magát darálja le. Ennek az a következménye, hogy a befecskendezők eldugulnak, elkopnak és tönkre is mehetnek.
Ha időben lép, akkor a meghibásodás megelőzhető. Érdemes időben bevizsgáltatni a nagynyomású szivattyút, így a teljes rendszer jól működhet hosszú távon is. A szakemberek azt javasolják, hogy a biztonság kedvéért az üzemanyagtankot és magát a rendszert is érdemes jó alaposan átmosni.
(x)