A visszáru kezelése fontos feladata a webáruházaknak, hiszen a vevők 14 napon belül indoklás elállhatnak a vásárlástól, tehát visszaküldhetik a termékeket akkor is, ha egyébként nem merül fel minőségi probléma. A standardizált folyamatok hiányában azonban sok idő és erőforrás megy el rá.
Az immáron Magyarországon is megjelenő Retino ebben hoz enyhítést: segít megoldani a visszárufolyamatot és automatizálni a legfontosabb lépéseket. A segítségével a webáruház egy teljesen személyre szabott virtuális űrlapot helyezhet el a weboldalán, amin belül a vásárló azonosítja a rendelése problémás termékét, megadja a visszaküldés okát, megadja a bankszámlaszámát és minden más információt, ami szükséges az ügy kezeléséhez. Ugyanitt hívhatja a futárt, és feladhatja a terméket – mindezt anélkül, hogy akár fel kellene hívnia a boltot. Amint egy visszárukérés létrejött, ez láthatóvá válik az irányítópulton, ahol a webáruház követheti az összes kérés státuszát – írja a Kosárérték.
A rendszer számos funkcióval rendelkezik, amelyek közvetlenül befolyásolják a vásárlói elégedettséget. Például az automatikus e-mailek értesítik a vevőt az összes fejleményről. A virtuális űrlap egyszerűvé és gyorssá teszi a panasztételt, a kommunikáció pedig akár egy beépített chaten keresztül is történhet. Az értékelő e-mailnek köszönhetően az ügyfél közvetlen visszajelzést adhat a webáruháznak a teljes visszárufolyamatról.
Még több hír érhető el a Media1-en. Még több e-kereskedelemmel kapcsolatos hírt talál e-kereskedelem rovatunkban!