A több mint száz sajtótermék olvasottsági mutatóit mérő Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) Konzorciumi Tanácsa bejelentette, hogy tisztújítást tartott és megválasztották a Felügyelő Testületének tagjait, amelyet a kiadói és médiaügynökségi vezető szakemberek alkotnak.
A NOK, amely csaknem tíz éve biztosítja a módszertani alapokat a kutatások megvalósításához, a magyar lapkiadói piac konzorciális iparközi szervezete. A szervezet fő célja, hogy az általa megbízott kutatói konzorcium eredményeit a piaci szereplők számára rendelkezésre bocsátsa és az érdekeiket képviselje.
A Felügyelő Testület elnöki pozícióját Györke Zoltán, a Mediaworks Hungary Zrt. értékesítési igazgatója, társelnöki pozícióját Tóth Szilárd, a Mindshare Médiaügynökség Kft. cégvezetője látja el, további tagjai pedig:
Média oldali képviselők:
- Fodor István, Mediaworks Hungary Zrt. – üzletfejlesztési igazgató
- Lipták Tímea, Central Médiacsoport – magazin üzletág igazgató
- Turi Árpád, Mediaworks Hungary Zrt. – értékesítési igazgató
- Kovács Tibor, Ringier Axel Springer Kft. – ügyvezető igazgató, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke
Ügynökségi képviselő:
- Pajor Attila GroupM Hungary – kereskedelmi és stratégiai igazgató
Változás a NOK módszertanában
A NOK bejelentette azt is, hogy az elmúlt hónapok fejlesztéseinek köszönhetően 2019 második felétől kezdve az adatfelvétel 20 százalékát online módszerrel végzik a felmérésre megbízott tagjai az eddigi offline mellett. Az olvasottságkutatás módszertana az egész világon átalakulóban van és az online módszertan egyre hangsúlyosabbá válik. A Print and Digital Research Forum adatai szerint már 101 kutatásból 33-ban alkalmazzák a hibrid módszertant.
A NOK egy tesztidőszakkal megerősítve döntött módszertanának megújításáról, hogy az egyre nehezebben elérhető célcsoportok esetében is tartani tudja hosszútávon egyedülálló mintájának reprezentativitását.
A hibrid adatgyűjtésnek köszönhetően, már a hazai piacon is a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően lehet az olvasottságkutatást végezni. A mérések által biztosított transzparencia és hitelesség folyamatosan támogatja és építi a print piac hirdetői imázsát – közölte a NOK.
Borítókép: Újságos Budapesten Fotó: Ladányi András, Media1
