A DIGI egyik üzlete

Félrevezette az ügyfeleit a DIGI, 111 milliós bírságot kapott

A DIGI félrevezetően tájékoztatta ügyfeleit a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) súlyos bírságot kiszabó határozata szerint.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

Nem egyértelműen kommunikálta a 2023. január 1-jétől érvényes előfizetői-díjemeléssel, illetve a 2023 májusától érvényesített inflációkövető díjkorrekcióval kapcsolatos feltételeket a DIGI – tárta fel a Gazdasági Versenyhivatal (GVH). A vállalkozás olyan módon alakította ki kereskedelmi gyakorlatát, hogy a várható fogyasztói értelmezést figyelmen kívül hagyta, akik így nem kaphattak objektív képet a díjemelések következményeiről. A nemzeti versenyhatóság a jogsértés miatt 111 millió forintos bírságot szabott ki a cégre és kötelezte az általa vállalt fogyasztói kompenzáció teljesítésére. A cég elismerte a jogsértést és lemondott a jogorvoslati jogáról.

A Gazdasági Versenyhivatal 2023 októberében indított versenyfelügyeleti eljárását a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft.-vel (DIGI) szemben, itt írtunk róla annak idején.

A GVH több jelzést is kapott miszerint a vállalkozás következetlen, ellentmondásos tájékoztatási gyakorlatot folytatott a fogyasztók felé a 2023. január 1-jétől – az általános szerződési feltételek módosításával bevezetett – előfizetői díjemelés és a 2023 májusától alkalmazott díjkorrekció kapcsán.

A GVH a vizsgálat során megállapította, hogy a cég kereskedelmi kommunikációja során nem a szakmai gondosság követelményének megfelelően járt el, amikor tájékoztatta a fogyasztókat díjemeléseiről.

A DIGI 2022 novemberében egyidőben tájékoztatta a fogyasztókat a 2023. január 1-től érvényesített előfizetési díj emeléséről és az általános szerződési feltételekbe (ÁSZF) szintén 2023. január 1-től bekerülő – és májustól érvényesített – automatikus inflációkövető díjkorrekció szabályáról.

A cég kommunikációjából azonban nem volt egyértelmű az előfizetők számára, hogy két eltérő, csupán egyidőben bevezetett díjemelésről kaptak tájékoztatást, mivel az következetlen és tartalmilag ellentmondó volt.

A DIGI ezzel azt a benyomást kelthette az előfizetőkben, hogy a hűségidő mindkét díjemeléssel szemben védelmet jelent, holott az ÁSZF módosítással bevezetett díjkorrekció a hűségidő alatt is érvényesült.

A vállalkozás az eljárás során együttműködött a GVH-val, elismerte a jogsértést, jogorvoslati jogáról lemondott, valamint tevőleges jóvátételt is vállalt. A fentebbi körülményekre figyelemmel a GVH Versenytanácsa 111 millió forint bírságot szabott ki a DIGI-re és kötelezte az általa vállalt jóvátétel teljesítésére, amelynek keretében a cég jóváírja a májusi díjkorrekció miatti, hűségidőszak alatt érvényesített többletdíjat azoknak az érintett időszakban szerződött új előfizetőknek, akik a visszatérítés időpontjában is a DIGI előfizetői.

A DIGI márka idén év elején eltűnt Magyarországról: beolvadt a kormányközeli 4iG Nyrt. ONE márkája alá, amiről itt írtunk.

 

 

Szintet lépett a GVH az RTL+-os BL-meccsek ügyében

 

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: A DIGI egyik üzlete. Fotó: Ladányi András, Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások