Az online marketing világa folyamatosan változik, fejlődik, és ez sokakat érdekel. A gyors tempójú haladás és rengeteg újdonság miatt, sokan keresik a legjobb útmutatót, hogy lépést tartsanak a trendekkel.
Gyakran felmerül a kérdés: milyen formában érdemes tanulni? Az online marketing elsajátításához nem elég a hagyományos könyvek bújása, mivel az iparág dinamikusan reagál az új technológiákra és fogyasztói szokásokra.
Éppen ezért népszerűek a blogok, podcastok és a közösségi felületeken elérhető tartalmak, ahol valós időben követhetjük az iparág változásait.
A könyvek és a gyakorlat hiánya
A 7Blog szerint az online marketing könyvek képesek remek alaptudást nyújtani az alapelvekről és elméletekről, ám a gyakorlatban való alkalmazásuk már más tészta. Az elméleti tudás önmagában nem elegendő, ahogyan azt sokan megtapasztalhatták. Az igazán sikeres marketingesek azok, akik képesek dinamikusan reagálni a változásokra, és a piac aktuális igényeinek megfelelően alkalmazzák a megszerzett tudást.
Mivel fontos megérteni az online marketing pszichológiáját is, érdemes több forrással is megismerkedni. Itt jönnek képbe azok a művek, amelyek az üzleti gondolkodás pszichológiája köré csoportosulnak, például Oren Klaff munkája, amely mélyebb bepillantást enged a B2B szegmensbe.
Alternatív források és szemléletformálás
A legtöbb sikeres marketinges gyakran támaszkodik a kortárs online forrásokra, például esettanulmányokra és fórumokra, ahol tapasztalatokat oszthatnak meg egymással. Az új technológiák és trendek ugyanis gyorsabban jelennek meg ezekben a médiumokban, mint bármilyen könyvben.
A különféle könyvek közül Robert Cialdini műve, az „Influence”, alapmű, amely nem csupán a technikai részletekre tér ki, hanem a mögöttes pszichológiai motivációkra is. A tudatos vásárlói viselkedések és taktikák feltárása mellett arra is tanít, hogyan lehet védekezni a nem kívánatos befolyásolás ellen.
A kreativitás és a branding szerepe
A modern marketing magában foglalja a márkaépítést és kreatív elemeket is. A márkák egyszerű, mégis hatékony módszerekkel érik el a célközönségüket. Martin Lindstrom Brandwashed című könyve részletezi, hogyan hajtanak végre átgondolt, mégis látszólag természetes befolyásolási stratégiákat. Az itt tanultakat könnyen lehet alkalmazni negatív kampányok kezelésére vagy akár a mobil marketing területén.
Rory Sutherland Alchemy-je pedig kiválóan mutatja be az irracionalitás hatását a márkák világában. Ha belegondolunk, hogy mennyire vakítanak el minket az adatok, akkor beláthatjuk, miért is fontos megérteni az irracionalitást. Azzal, hogy megtanuljuk fenntartásokkal olvasni az adatokat és a piackutatási eredményeket, növelhetjük hatékonyságunkat.
Ahhoz, hogy valaki ne csak egy marketinges legyen a sok közül, fontos megérteni az üzleti összefüggéseket is. A szakma folyamatosan bővül, és a marketing már nem csupán promóciókról szól. Az üzletfejlesztés és a marketing összefonódásának megértése nélkülözhetetlen, amit Rand Fishkin Lost and Founder könyve is alátámaszt.
(x) hirdetői tartalom