A humor rendkívül hatékony eszköz a marketing világában, amely képes bármilyen szolgáltatást eladni. Egy kreatív és vicces ötlettel ugyanis akármilyen hétköznapi dolognak jó reklámot csinálhatunk.
Az alábbiakban bemutatjuk, hogyan működik ez a gyakorlatban. Valamint azt is, hogy melyek azok az eszközök, amelyek hatékonyak lehetnek számunkra, ha szeretnénk némi kreativitást csempészni marketingkampányainkba.
A legjobb marketingeszköz: a humor és a kreativitás
Sokan gondolják úgy, hogy egy olyan dolgot, mint a székhelyszolgáltatás vagy a cégalapítás nehéz, szinte lehetetlen megfelelő módon reklámozni. Ez azonban egyáltalán nem igaz. Egy kis kreativitás és humor csodákra lehet képes, és nem csak az emberek magánéletét teheti színesebbé.
A vállalatok között is jelentős előnyre tehet szert az, aki képes némi vidámságot csempészni a cég arculatába. Egy ötletes reklám ugyanis közelebb hozza a vásárlókat és az ügyfeleket a vállalkozáshoz, és olyan maradandó élményt jelenthet, ami a márkaismertség növelése szempontjából csodákra képes.
Hogyan ragadja meg a figyelmet egy kreatív hirdetés?
A reklámok tömegei közül nehéz kiemelkedni, a humor és a kreativitás azonban kiváló eszköz lehet ebből a célból. Egy vicces hirdetés könnyebben megragadja az emberek figyelmét, és nagyobb valószínűséggel jegyzik meg az üzenetét is, mint egy unalmas, sablonos hirdetésnek. Ezt igazolja az is, hogy az olyan online platformokon, mint az Instagram vagy a TikTok, sokkal jobban teljesítenek azok a reklámok, amelyek egy átlagos virális videóhoz hasonlóan viccesek, csattanósak és figyelemfelkeltőek.
Ennek legfőbb oka, hogy az ilyen jellegű kontentet az emberek szívesen megosztják saját hírfolyamukban is, vagy épp elküldik barátaiknak, ismerőseiknek. Egy jól sikerült, vicces reklám gyorsan elterjedhet az interneten, ezzel jelentősen növelheti a szolgáltatás ismertségét. Ennek köszönhető, hogy az ilyen marketingcélú tartalmak általában kiemelkedő organikus eléréssel rendelkeznek.
A humor és a márkahűség kapcsolata
A humor segít az erős érzelmi kapcsolat kialakításában az ügyfelek és a vállalkozás között. Ha egy reklám megnevetteti a nézőt, azt jelenti, hogy pozitív érzelmi reakciót vált ki belőle, ami segít a brandhez való kötődés, a márkahűség megerősítésében. Ez napjainkban különösen fontos, hiszen az elmúlt évek pandémiás időszakának és a jelenlegi háborús helyzetnek köszönhetően az emberek jobban igénylik a humort és a jókedvet, mint bármikor.
Éppen ezért a boldogságot sugárzó kommunikáció bármilyen vállalkozás esetében csodákra lehet képes. A szórakoztató reklámok segíthetnek abban, hogy egy márka barátságosabbnak és megközelíthetőbbnek tűnjön, ami különösen fontos lehet az olyan a szolgáltatások esetében, amelyek alapvetően szárazabbak vagy technikai jellegűek, mint például a székhelyszolgáltatás.
(x) hirdetői tartalom