A Media1 is beszámolt róla, hogy az Orbán Ráhelhez kötődő Magyar Turisztikai Ügynökség (MTÜ) egy kész influenszer-hadosztályt utaztatott nemrégiben Budapestre dőzsölni (ez volt a Budapest Influencer Trip, 50 külföldi tartalomgyártó meghívásával). A közpénzből fizetett ország- és városmarketinges akció célja elvileg az lett volna, hogy sokmilliós követőtáborral bíró külföldi online celebek jó hírét vigyék hazánknak, illetve Budapestnek.
A Népszava azonban arról ír, hogy az érintett nemzetközi tartalomgyártók esetében a jelek szerint nem volt szerződésbe foglalva, hogy megjelöljék, pontosan hol is tartózkodtak. Egyikük, Haley Kalil például helyszínként Prágát jelölte meg Budapest helyett, egy másik videójában mindössze annyi szerepel, hogy „Európában” sétál, egy harmadikban pedig csak az, hogy a vakációját tölti.
Gerő Gábor, a lapnak nyilatkozó marketingszakember úgy fogalmazott:
„Számtalan olyan videót láttam, ahol látszott a háttérben a parlament, de nem írták ki, hogy Budapest, de még azt sem, hogy Magyarország.”
A Budapest Influencer Tripről Fónagy János államtitkár egyébként a parlamentben azt mondta, szerinte az őszi szezonra is jó hatással lesz, hogy a véleményvezérek 340 millió követője képet kapott Budapest megújult turisztikai és kulturális kínálatáról. Az MTÜ ugyanakkor eddig nem árulta el, hogy mennyibe került nekünk mindez.
Az előzményeket itt olvashatják.
Orbán Ráhel levette a lakatot és várja a hozzászólásokat az Instagramján
Perintfalvi: „A Megafon egy rákos daganat, fel kell számolni!”
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.