A címkézési folyamat felgyorsítása plusz bevételt jelent!
Erre jött rá az észak-karolinai Krispy Kreme fánk vállalat is, mely kiváló példa mindarra, amit eddig leírtunk. Ők egy nyomtató motorra ruháztak be, mellyel megoldották a fánk dobozok gyorsabb címkézését. Ez pedig azonnali eredményeket hozott számukra, felgyorsult a termelésük, így többet tudtak eladni kiváló fánkjaikból.
Akár egyetlen jól megválasztott címkenyomtató segítségével is jelentős előnyökre tehet szert egy cég anélkül, hogy ennél komolyabb változtatásokat eszközölnének.
Mi volt a konkrét feladat a Krispy Kreme-nél?
Gyorsan és pontosan kellett azonos méretű, kerek címkéket nyomtatni azonos helyre, de különböző méretű fánkos dobozokra. Egy előnyomott grafika mellett lejárati dátumnak, áruházszámnak és árnak is kerülnie kellett rá.
Milyen előnyei lettek a címkézési folyamatok korszerűsítésének?
Ha a gyártás már elég gyors, a fánkkal teli dobozok készen állnak az üzletekbe való kiszállításra, és már csak a munkavállalók gyorsaságán múlik, mikor indulhatnak útjukra, akkor láthatjuk, miért is fontos az automatizálás. A címkézési feladatot is sokkal gyorsabban el lehet ma már végezni automatizálással, mintsem kézi eszközökkel.
Ha manuálisan végeznek az emberek ilyen feladatokat, akkor az nemcsak időigényes lesz, de aprólékos és fárasztó is. Sokkal több hasznosabb munkát tudnak ellátni ezidő alatt, minthogy címkéket ragasszanak a dobozokra.
Egy speciálisan erre a feladatra készült gépre való beruházás esetén azonnal jelentkezik a különbség! Jelentősen megnő a termelékenység, így a termékek is sokkal gyorsabban kerülnek az elosztási láncba, így végül hamarabb lesznek ott az üzletekben is. Emellett plusz előnye volt még ennek a megoldásnak az is, hogy javult a márkakép azzal, hogy mindig ugyanúgy és ugyanoda kerültek a címkék.
Kis változás, nagy hatással!
A fenti példából is kiválóan látszik, hogy sok esetben mennyire kis dolgokon múlik egy-egy vállalatnál a profit mértéke. Olykor egy kisebb technológiai fejlesztés is jelentősen meg tudja gyorsítani a folyamatokat, meg tud oldani olyan problémákat, mint a termékek egységes márkaképe vagy a relatív alacsony termelékenység.
Egy valamire kell nagyon figyelnünk, mielőtt még bármibe is beruházunk a cégnél: mindig az igényeinkhez szabott megoldást válasszunk! Ne akarjunk valamit csak azért beépíteni a folyamatainkba, mert az másnál működött, ugyanis lehet, hogy nálunk másra van szükség.
Viszont épp ezért mindenképp érdemes végiggondolni, hogy mik jelenleg a cégnél a buktatók, a lassító tényezők, és arra megoldást keresni. Ha így teszünk, akár a cég címkézési folyamatainak korszerűsítésével is hatalmas eredményeket érhetünk el!
hirdetői tartalom (x)