A MAKSZ (Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége) által alapított Arany Penge díj idén ünnepli 25. évfordulóját, a jubileum alkalmával alapították meg a Gyémánt Penge díjat, amit azután az RTL Klub 2004 májusában debütáló, azóta legendássá lett „Szerintem.” kampánya kapott.
A díjjal az elmúlt 25 év legkiemelkedőbb Grand Prix-díjas munkáját ismerik el.
A díj alkalmából felidézték: a „Szerintem.” kampány eredetileg mozikampányként a csatornán látható filmeket népszerűsítette. Egy fiú egy gumicsirkével karöltve műfajokra leegyszerűsítve beszélt az általa kedvelt filmekről. A reklámkampány 2004 őszétől volt látható az RTL Klub promó- és reklámblokkjaiban, majd később nyomtatásban és közterületen is. 2005 januárjában filmes eseményt is rendezett az RTL, az Aranycsirke díjátadót. A kreatív platformot egészen 2005 decemberéig, vagyis 20 évvel ezelőttig használta az RTL.
A spotsorozat nyelvezete és humora a 2000-es években formabontónak számított. A „csirkés fiú” karaktere hosszú évekre belopta magát a nézők szívébe a gumicsirkével, és olyan szókapcsolatokat adott a közbeszédnek és popkultúrának mint a „partraszállós-csajozós, üldözős-cowboyos, tengeralattjárós, indiános-szamurájos- karatés, maffiás-vígjáték, tankos romantikus”, illetve a spotokban ismétlődő „Szerintem.” zárómondat.
A reklámfilm-sorozatot Geszti Péter ügynöksége, az Akció-NXS készítette az RTL-nek, Révész Zsuzsa egykori marketingkommunikációs osztályvezető megbízásából és Kolosi Péter akkori programigazgató (ma az RTL Magyarország tartalomért felelős vezérigazgató-helyettesének) támogatásával.


Révész Zsuzsa 2017-ben távozott az RTL-től, azt követően eleinte a ContentLab&Factory gyártócég majd a Budapesti Metropolitan Egyetem kommunikációs feladatait látta el, emellett a Radiocafé egyik műsorának volt a szerkesztője. 2024 őszén, tragikus körülmények között, egy gyilkosság következtében, mindössze 51 évesen hunyt el – váratlan halála nem csak családját és barátait, de a szakmát, és egykori kollégáit is mélyen megrázta. Az RTL Magyarország ezért az ő emlékének ajánlotta a most elnyert Gyémánt Penge díjat.
„2004-ben mindössze arról szerettünk volna egy kampányt csinálni, hogy milyen filmek futnak az RTL-en. Végül egy korszakos mém, egy reklámikon lett belőle, köszönhetően Révész Zsuzsának és Geszti Péternek. Az ő humorukat, ízlésüket, reklámstratégiai érzéküket dicséri, hogy ma is pontosan ugyanarra gondol mindenki, ha elhangzik az a szó, hogy «Szerintem.». Erre kevesen képesek, és nagyon szerencsésnek érzem magam, hogy annak idején tőlük tanulhattam a marketing alapjait. Az, hogy ma is beszélünk róla, sokat elmond a kampány hatásáról” – emlékezett vissza Kolosi Péter az RTL tartalomért felelős vezérigazgató-helyettese, az RTL Klub akkori programigazgatója.
Vidus Gabriella, az RTL Magyarország vezérigazgatója a Gyémánt Penge díj átvétele után elmondta:
„Ez a kampány akkoriban egy kicsit minden szabályt újraírt. Megmutatta, hogy a reklám nemcsak eladni tud, hanem túlmutat önmagán, közös nyelvet teremt és egy korszakot, a kereskedelmi televíziózás hőskorát határozza meg. Mind a kampány, mind pedig a Gyémánt Penge díj Kolosi Péter és Révész Zsuzsa érdeme. Ők voltak a kreatív és sok szempontból vakmerő motorjai ennek a sorozatnak. Nagyon büszkék vagyunk rá, hogy ez az ikonikus kampány most újra reflektorfénybe került.”
Korszakos mém
A „csirkés fiú” karaktere és szövegei, a kanapé, a pulcsi és persze a híres gumicsirke korszakos mémmé vált. A „Szerintem.” kampány idején a hazai gumicsirkék eladási száma annyira megnőtt, hogy az még a külföldi gyártó figyelmét is felkeltette.
A kampány eredettörténete
Geszti Péter ügynöksége, az Akció-NXS próbaanyagként küldte az ötletet az RTL-nek. A próbavideóban Lisztóczky Attila, a kreatív ötlet kidolgozója szerepelt. Révész Zsuzsa, az RTL akkori kommunikációs osztályvezetője pedig úgy döntött, hogy a kampányt a pilot szereplőjével és egyszerű díszletével rendeli meg az RTL.
A díjat Serényi János, a MAKSZ első elnöke és az Arany Penge egyik alapítója adta át Vidus Gabriellának, az RTL Magyarország vezérigazgatójának, valamint az alkotók közül Geszti Péternek és Lisztóczki Attilának (Akció NXS).
Alkotók:
• Ügynökség: Akció-NXS (2010-ben megszűnt)
Geszti Péter, Herpay Kazi, Péter T. Slinn (Pepe), Lisztóczky Attila (Liszti), Fendrik Péter (Pupi)
• Megrendelő: RTL Magyarország
Révész Zsuzsa, Kolosi Péter
**************
Újabb félévet nyert meg a TV2 – az RTL is elismerte, de a szoros versenyt hangsúlyozzák
Mi történik az RTL-lel? Újabb országból vonul ki – ez most már végleges
Az RTL belső információi egy Fidesz-közeli cégnél landoltak – szenzitív adatokhoz is hozzáfértek
Változás az RTL Magyarország menedzsmentjében – Szabó Balázs új pozícióban
Az egykori viszkis rabló is kesztyűt húz – Íme a Sztárbox idei párosai és műsorvezetői
Hiába pletykálják: nem számol a TV2 vezérigazgatója az RTL kivonulásával
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Az RTL nem lát abban kivetnivalót, hogy leszerződött Szijjártó rokonaival