A GVH azt vélelmezi, hogy a streaming szolgáltatás üzemeltetői megtéveszthették a fogyasztókat, ideértve saját előfizetőiket, amikor a reklámkommunikációjuk során azt a látszatot keltették, hogy a 2024/2025-ös UEFA Bajnokok Ligája szezon minden mérkőzését élőben közvetítik.
A Gazdasági Versenyhivatal eljárása a RTL+ Prémium szolgáltatás üzemeltetőivel, a Luxemburgban bejegyzett CLT-UFA S.A. (RTL Csoport) és a Magyar RTL Televízió Zrt. vállalkozásokkal szemben indult meg. A GVH több fogyasztói panasz alapján döntött a versenyfelügyeleti eljárás megindításának indokoltsága mellett – olvasható a közleményben, amelyet a Media1-nek is megküldtek péntek.
A nemzeti versenyhatóság az RTL+ Prémium szolgáltatás üzemeltetőinek 2023 júniusától alkalmazott, a szolgáltatási csomagok népszerűsítése érdekében közzétett egyes kereskedelmi kommunikációját vizsgálja, így például „Az RTL+ Premiumon minden játéknapon te döntöd el, hogy mely meccseket nézed az új, még izgalmasabb UEFA Bajnokok Ligájából!” „Kövesd élőben a többi találkozóval együtt”, „Ráadásul az összes meccset magyar kommentárral és világszínvonalú képminőségben élvezheted!”
A GVH gyanúja szerint az RTL+ Prémium szolgáltatás üzemeltetői a fenti állításokkal, illetve az ezekhez hasonló jelentéstartalmú, további reklámüzeneteikkel valószínűsíthetően megtévesztő kereskedelmi gyakorlatot folytattak. Ezek az üzenetek ugyanis a látszatot kelthették a fogyasztókban, hogy az RTL+ Prémium szolgáltatás előfizetésével minden, az UEFA Bajnokok Ligája 2024/25-ös szezonjában megrendezésre kerülő mérkőzés elérhető a streaming szolgáltatás felületén, ugyanakkor ez a gyakorlatban feltételezhetően nem valósult meg.
A GVH a Media1-nek pénteki közleményében hangsúlyozza, hogy versenyfelügyeleti eljárás megindítása nem jelenti annak kimondását, hogy a vállalkozás a jogsértést elkövette. Az eljárás a tények tisztázására és ezen keresztül a feltételezett jogsértés bizonyítására irányul. Az eljárás lefolytatására biztosított időtartam három hónap, amely indokolt esetben két alkalommal, egyenként legfeljebb két hónappal meghosszabbítható. A GVH felhívja a figyelmet arra, hogy a versenytörvény szerint az ügyfélnek a tényállás tisztázásához szükséges adatok közlésére való felhívásától az annak teljesítéséig terjedő időtartam az ügyintézési határidőbe nem számít bele.
Az eljárást VJ/7/2025 nyilvántartási számon folytatják.
Az RTL szerint félreértés az egész
Az ügyről a Media1 médiaszakmai hírportál írt elsőként még a múlt héten, dokumentálva az RTL kommunikációját és több csalódott, magát félrevezetve érző RTL-ügyfél panaszát. Az RTL először lapunknak sem reagált több napon át, majd miután ezt utólag mégis megtették, azzal érveltek lapunknak, hogy félreértés történt, a felhasználóik kiragadták az állításaikat a szövegkörnyezetből, és az adott állításokat ők csak egy adott meccshétre vonatkozólag tették, és szerintük a kommunikációjuk a kezdetektől egyértelmű volt, hogy ők nem minden meccset fognak közvetíteni, csak „szinte mindent”.
Egyébként egy YouTube-ra feltöltött reklámvideóban is azt hirdette, hogy az RTL+ a megoldás, ha valaki nem akarja keresgélni a meccseket.
Az RTL egyébként lapunk azon kérdésére továbbra sem válaszolt, hogy visszaadja-e az előfizetőknek a havidíjat, amiért hiába várták az őket érdeklő focimeccsek közvetítését, és ezért azt más forrásból kellett megtekinteniük.
Félrevezető volt az RTL+ kommunikációja? Több focidrukker így érzi
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.BL-közvetítések: Az RTL szerint félreértés okozza az RTL+ platformmal kapcsolatos ügyfélpanaszokat