Kolosi Péter programstratégiáért felelős vezérigazgató-helyettesen kívül, aki az RTL Magyarország következő időszakra vonatkozó műsorterveiről és a televízió fő célcsoportjával kapcsolatos nagy változásokról beszélt (lásd a vonatkozó hírt itt), Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese (borítóképünkön) is előadott a Big Picture televíziós szakkonferencián hétfőn és bejelentette, hogy 2025 második felében elindul az RTL+ előfizetéses alapú streamingszolgáltatás új, reklámokkal is tartalmazó előfizetéses verziója. Az előfizetők ezen a felületen is az RTL+ Premium tartalmi kínálatát érik majd el, de reklámmegszakításokkal, cserébe ez a változat kedvezőbb áron lesz elérhető, mint a reklámmentes változat – hasonlóan a nemzetközi streamingszolgáltatók modelljeihez. Ehhez az RTL Group Smartclip nevű hirdetéskiszolgáló rendszerét vezeti be az RTL Magyarország.
„Az RTL célja, hogy a lineáris tévé mellett felépítse a hirdetéssel támogatott streaming portfólióját is, ahol a reklámok száma limitált, és a hirdetések pontosan célozhatók, mindez a televízióra, nagyképernyőre jellemző, egyedülálló érzelmi hatást kiváltó, fókuszált környezetben, ahol a néző tudatosan választ tartalmat.”
A bejelentés tehát azt jelenti, hogy az RTL belép a Connected TV piacra – ez az a piac, amiről a Media1 exkluzív nagyinterjút készített Vladimir Arendjelovic-csal, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával.
Új csatornával bővül az RTL-es hirdetési portfólió
Az RTL Saleshouse 2025-ben is a Paramount Global, az AMC Networks, az SPI International, a Hearts Networks és az Antenna Group csatornáinak kizárólagos értékesítési partnere lesz. A kínálat tovább bővül: a Canal+ Luxembourggal kötött megállapodás értelmében 2025 első felétől a Canal+ Action csatorna reklámidejének értékesítését is az RTL Saleshouse végzi majd. Az RTL bejelentése szerint „a StudioCanal tartalomkínálatából, és további díjnyertes stúdiók választékából összeállított, prémium filmeket és sorozatokat bemutató csatorna izgalmas akcióműsorok széles választékát hozza el nézőknek.”
Az RTL Saleshouse 3+ csomagja nem csak egy új csatornával bővül, hanem az 1+ Reach csomagból átkerülő RTL HÁROM-mal is kiegészül.
Változik a főműsoridő és célcsoport
Arról már beszámoltunk, hogy 2025. január 1-jétől, 27 év után megváltozik az RTL Magyarország célcsoportja. Az RTL a korábbi 18-49 éves korcsoport helyett, onnantól a 18-59-es korosztályra vonatkozó adatokat fogja használni a nézettségi adatok publikálásakor és a belső elemzések készítésénél. Ezt a tévénézők demográfiai változásaival, a korfával magyarázták:
„A médiavállalat az 1997-es indulásakor a 18-49-es korcsoportot jelölte meg fő célcsoportjának, és ezen 27 éven keresztül nem változtatott, mert a televíziós reklámkampányok többsége is erre a célcsoportra fókuszált. A mostani váltás időszerűségét a demográfiai folyamatok indokolják: a magyar korfát vizsgálva jól látható, hogy 2025-ben az egyik legnagyobb lélekszámú generáció fog belépni az 50. évébe. Erre a demográfiai folyamatra reagál a reklámpiac és az RTL Magyarország a célcsoport váltással.”
Nem csak a nézettségi adatok kommunikációja változik, ugyanis az RTL szerint a 18-59-es célcsoport másként fogyaszt televíziós tartalmakat, jellemzően korábban kezd el tévézni, ezért ezt a tendenciát lekövetve változik a főműsoridő definíciója is a vállalatnál: január elsejétől az RTL-en a főműsoridő 18 órakor kezdődik majd és továbbra is 23 óráig tart.
Megújul az RTL Saleshouse reklámanyag-leadási rendszere
Az RTL hirdetés értékesítési igazgatója bejelentette, hogy 2025 januárjától az RTL Saleshouse megújítja és egyszerűsíti a reklámanyagleadási rendszerét. Ezzel a lépéssel az ügyfelek 30%-os költségcsökkenéssel számolhatnak a bejelentés szerint. Az igazán aktív hirdetők számára (OTC és FMCG szektor, kiskereskedelem, E-kereskedelem) ez a lépés akár több tízmilliós megtakarítást is jelenthet éves szinten a partnereknek.
Reklámismertség kutatás
A Big Picture konferencián az RTL Saleshouse bemutatta főműsoridős kutatásának eredményeit is, ahol azt vizsgálták, hogy a magasabb prime arány hogyan hat a reklámismertség növelésére. A kutatás eredményei alapján piaci átlaggal azonos, 45 százalékos prime arányhoz képest az RTL Saleshouse prémium csomagja (1+ Reach) a maga 55 százalékos főműsoridős átlagával háromszor hatékonyabb a spontán reklámismertség növelésében.
A főműsoridős kutatás mellett Demeter Zsófia, az RTL hirdetésértékesítési igazgatója a saleshouse stratégiájára is kitért, aminek a célja a magasabb reklámszpotnézettség biztosítása. Az RTL Saleshouse teljes portfólióján a piaci átlaghoz képest 24 százalékkal magasabb egy átlagos szpot rating szállítása, ami akár 100.000 fővel nagyobb elérést biztosít a kisebb kampányok esetében a hirdetőknek, ami kiemelt fontosságú egy reklámzajjal teli piacon.
Bejelentették a Legyen Ön is milliomos! időpontját és néhány ismert versenyzőt
Az RTL tulajdonosának Falcon EX2000 magánrepülője egy hete titokban Budapestre érkezett
Az RTL Magyarország elbukott több mint félmilliárd forintot a Szepesi és Kaszó ügyek miatt
Rogán kabinetfőnöke e-mailben instruálta az RTL vezetését (RTL Leaks, 4. rész)
Váratlanul távozik az RTL Magyarország egyik vezérigazgató-helyettese
Megújulva és két új séffel tér vissza az RTL-re A Konyhafőnök
A HVG.hu-hoz igazol az RTL.hu volt főszerkesztője és 5 másik elbocsátott RTL-es
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.