Dudás Gergely, az RTL bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese

Reklámokért olcsóbban – érkezik az RTL+ új, reklámokat is tartalmazó verziója

2025-ben az RTL médiakereskedőháza is belép a Connected TV hirdetési piacra és elindítja az RTL+ új, reklámokkal támogatott előfizetéses verzióját. Többek között erről beszélt Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese a Big Picture konferencián hétfőn Budapesten, de elmondta például azt is, hogy új csatornával bővül az RTL Saleshouse csatornaportfóliója.

Kolosi Péter programstratégiáért felelős vezérigazgató-helyettesen kívül, aki az RTL Magyarország következő időszakra vonatkozó műsorterveiről és a televízió fő célcsoportjával kapcsolatos nagy változásokról beszélt (lásd a vonatkozó hírt itt), Dudás Gergely, az RTL Magyarország bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese (borítóképünkön) is előadott a Big Picture televíziós szakkonferencián hétfőn és bejelentette, hogy 2025 második felében elindul az RTL+ előfizetéses alapú streamingszolgáltatás új, reklámokkal is tartalmazó előfizetéses verziója. Az előfizetők ezen a felületen is az RTL+ Premium tartalmi kínálatát érik majd el, de reklámmegszakításokkal, cserébe ez a változat kedvezőbb áron lesz elérhető, mint a reklámmentes változat – hasonlóan a nemzetközi streamingszolgáltatók modelljeihez. Ehhez az RTL Group Smartclip nevű hirdetéskiszolgáló rendszerét vezeti be az RTL Magyarország.

„Az RTL célja, hogy a lineáris tévé mellett felépítse a hirdetéssel támogatott streaming portfólióját is, ahol a reklámok száma limitált, és a hirdetések pontosan célozhatók, mindez a televízióra, nagyképernyőre jellemző, egyedülálló érzelmi hatást kiváltó, fókuszált környezetben, ahol a néző tudatosan választ tartalmat.”

A bejelentés tehát azt jelenti, hogy az RTL belép a Connected TV piacra – ez az a piac, amiről a Media1 exkluzív nagyinterjút készített Vladimir Arendjelovic-csal, a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával.

Új csatornával bővül az RTL-es hirdetési portfólió

Az RTL Saleshouse 2025-ben is a Paramount Global, az AMC Networks, az SPI International, a Hearts Networks és az Antenna Group csatornáinak kizárólagos értékesítési partnere lesz. A kínálat tovább bővül: a Canal+ Luxembourggal kötött megállapodás értelmében 2025 első felétől a Canal+ Action csatorna reklámidejének értékesítését is az RTL Saleshouse végzi majd. Az RTL bejelentése szerint „a StudioCanal tartalomkínálatából, és további díjnyertes stúdiók választékából összeállított, prémium filmeket és sorozatokat bemutató csatorna izgalmas akcióműsorok széles választékát hozza el nézőknek.”

Az RTL Saleshouse 3+ csomagja nem csak egy új csatornával bővül, hanem az 1+ Reach csomagból átkerülő RTL HÁROM-mal is kiegészül.

Változik a főműsoridő és célcsoport

Arról már beszámoltunk, hogy 2025. január 1-jétől, 27 év után megváltozik az RTL Magyarország célcsoportja. Az RTL a korábbi 18-49 éves korcsoport helyett, onnantól a 18-59-es korosztályra vonatkozó adatokat fogja használni a nézettségi adatok publikálásakor és a belső elemzések készítésénél. Ezt a tévénézők demográfiai változásaival, a korfával magyarázták:

„A médiavállalat az 1997-es indulásakor a 18-49-es korcsoportot jelölte meg fő célcsoportjának, és ezen 27 éven keresztül nem változtatott, mert a televíziós reklámkampányok többsége is erre a célcsoportra fókuszált. A mostani váltás időszerűségét a demográfiai folyamatok indokolják: a magyar korfát vizsgálva jól látható, hogy 2025-ben az egyik legnagyobb lélekszámú generáció fog belépni az 50. évébe. Erre a demográfiai folyamatra reagál a reklámpiac és az RTL Magyarország a célcsoport váltással.”

Nem csak a nézettségi adatok kommunikációja változik, ugyanis az RTL szerint a 18-59-es célcsoport másként fogyaszt televíziós tartalmakat, jellemzően korábban kezd el tévézni, ezért ezt a tendenciát lekövetve változik a főműsoridő definíciója is a vállalatnál: január elsejétől az RTL-en a főműsoridő 18 órakor kezdődik majd és továbbra is 23 óráig tart.

Megújul az RTL Saleshouse reklámanyag-leadási rendszere

Az RTL hirdetés értékesítési igazgatója bejelentette, hogy 2025 januárjától az RTL Saleshouse megújítja és egyszerűsíti a reklámanyagleadási rendszerét. Ezzel a lépéssel az ügyfelek 30%-os költségcsökkenéssel számolhatnak a bejelentés szerint. Az igazán aktív hirdetők számára (OTC és FMCG szektor, kiskereskedelem, E-kereskedelem) ez a lépés akár több tízmilliós megtakarítást is jelenthet éves szinten a partnereknek.

Reklámismertség kutatás

A Big Picture konferencián az RTL Saleshouse bemutatta főműsoridős kutatásának eredményeit is, ahol azt vizsgálták, hogy a magasabb prime arány hogyan hat a reklámismertség növelésére. A kutatás eredményei alapján piaci átlaggal azonos, 45 százalékos prime arányhoz képest az RTL Saleshouse prémium csomagja (1+ Reach) a maga 55 százalékos főműsoridős átlagával háromszor hatékonyabb a spontán reklámismertség növelésében.

A főműsoridős kutatás mellett Demeter Zsófia, az RTL hirdetésértékesítési igazgatója a saleshouse stratégiájára is kitért, aminek a célja a magasabb reklámszpotnézettség biztosítása. Az RTL Saleshouse teljes portfólióján a piaci átlaghoz képest 24 százalékkal magasabb egy átlagos szpot rating szállítása, ami akár 100.000 fővel nagyobb elérést biztosít a kisebb kampányok esetében a hirdetőknek, ami kiemelt fontosságú egy reklámzajjal teli piacon.

Vladimir Arandjelovic: „Meglovagoljuk a Magyarországon is kibontakozó Connected TV hullámot” – exkluzív interjú a Media eXperience+ Hungary ügyvezető igazgatójával

Bróker Marcsi, Árulók, VV, új célcsoport és változó főműsoridő – Az RTL nagy bejelentései a Big Picture konferencián

Bejelentették a Legyen Ön is milliomos! időpontját és néhány ismert versenyzőt

Az RTL tulajdonosának Falcon EX2000 magánrepülője egy hete titokban Budapestre érkezett

Az RTL Magyarország elbukott több mint félmilliárd forintot a Szepesi és Kaszó ügyek miatt

Nevet vált és új ügyvezetőket kap az RTL műsorgyártó cége hazánkban, az X-Faktort is készítő, de már a konkurenciának is dolgozó UFA Magyarország

Hiába harangozták be hónapokkal előre, mégsem Árpa Attila lesz az RTL és a Hell közös bokszműsorának férfi műsorvezetője

Rogán kabinetfőnöke e-mailben instruálta az RTL vezetését (RTL Leaks, 4. rész)

A kormányszóvivő férje is gazdagodik az RTL Magyarországnak és több más tévétársaságnak leadott reklámszpotokból

„Lázár gátlástalan (…), demonstráld neki az RTL és a Bertelsmann Csoport erejét!” – Kínos dokumentumok szivárogtak ki az RTL háza tájáról (RTL Leaks, 2. rész)

Az „autoriter magyar kormánnyal kötött titkos RTL-es paktumról” írnak a külföldi lapok – több médium részleteket is közöl a sorra előkerülő bizonyítékokból

 

 

Váratlanul távozik az RTL Magyarország egyik vezérigazgató-helyettese

Megújulva és két új séffel tér vissza az RTL-re A Konyhafőnök

Puskás Peti új műsort kaphat az RTL-től

A HVG.hu-hoz igazol az RTL.hu volt főszerkesztője és 5 másik elbocsátott RTL-es

 

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Dudás Gergely, az RTL bevételekért felelős vezérigazgató-helyettese. Fotó:RTL sajtószoba

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások