A korábbi ígéretek után 2024 szeptemberétől, azaz néhány hét múlva tényleg elkezdi szigorítani a jelszómegosztást a Disney+ streamingszolgálató, amit megfűszereznek egy újabb áremeléssel is – írja a hvg.hu a The Verge nyomán.
Mindez azt jelenti, hogy a Netflix után (ahol egy ilyen szigorításnak nagyon jó hatása volt a bevételekre) a Disney Plus esetében sem lesz lehetőség arra, hogy ugyanazt a felhasználói fiókot többen is használják. Erről Bob Iger, a Disney vezérigazgatója beszélt.
A szigorítást már régen kilátásba helyezte a médiavállalat – mi is írtunk róla egy évvel korábban – most azonban Iger szavai szerint „komolyan” meglépik.
A jelszómegosztásként emlegetett módszer lényege az, hogy egy fiókot megosztott egymással több háztartás, ezzel költséget megspórolva. Ennek felszámolására már februárban is felvázolta a terveit a Disney, akkor egy fizetős megosztási megoldásról volt szó, melyet „néhány országban” elkezdtek bevezetni júniusban.
Ezt kezdik el még több felhasználóra kiterjeszteni szeptembertől. A The Verge szerint arról még mindig nincsenek információk, hogy mennyibe fog ez kerülni. A Netflix esetében Magyarországon minden, a háztartások kívüli felhasználónak 1.000 forintot kell fizetnie a normál havidíjon felül.
A hvg.hu megjegyezte: európai, illetve hazai piacot érintő áremelkedésről egyelőre nincs információ, de az Egyesült Államokban októberben emelkedni fog a Disney+-előfizetések díja. Bob Iger ugyanakkor nem tart attól, hogy emiatt előfizetőket veszítenének majd.
Az RTL+ árat emel, a Netflixből viszont jöhet az ingyenes?
Mint megírtuk, Magyarországon az RTL.hu streamingszolgáltató megemeli árait, méghozzá jelentősen, de ők sem tartanak ügyfélvesztéstől.
Eközben szó van arról is, hogy Magyarországra is megérkezhet az ingyenes Netflix – cserébe reklámokat kellene nézni. A felhasználók ugyanakkor választhatnák a fizetést is, és akkor nem kapnak reklámokat.
Nemrég Vladimir Arandjelovic, a Media Experience+ Hungary ügyvezető igazgatója adott interjút a Media1-nek a Connected TV (CTV) forradalomról és arról, hogy mennyire bejött több streamingszolgáltatónak az, hogy reklámalapú csomagokat is felkínálnak az ügyfeleknek – érdemes elolvasni az interjút.
Az Olimpia 2 nap alatt átlépte az 1 milliárd megtekintést a Maxon
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.