Eredetileg 2013-ban írta alá együttműködési megállapodását a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) és az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT), a ma, 2024. július 29-én aláírt új megállapodás ezt a korábbi dokumentumot váltja fel.
A megállapodás, amelyről az ÖRT tájékoztatta lapunkat, természetesen rögzíti a közös célokat és feladatokat is. A GVH és az ÖRT a jövőben (is):
- bemutatja az elért szakmai eredményeket,
- egyeztet a reklámozási gyakorlatot érintő szabályozási és társadalmi témákról,
- közös fórumokat tart, illetve közös szakmai konzultációkat szervez – ezzel is segítve a reklámszakemberek munkáját.
Teszi mindezt azon közös cél érdekében, hogy visszaszorítsák a megtévesztő kereskedelmi gyakorlatokat, avagy pozitívabb megfogalmazásban: elősegítsék a valós és igazolható reklámállításokat.
Fogyasztóvédelem a reklámban is kell
„A GVH nagy hangsúlyt helyez a tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatok felszámolására, a fogyasztók aktív védelmére. Ennek megfelelően nem csak vizsgálatokat folytat és szigorúan eljár a tilosban járókkal szemben, hanem az előzetes megfelelés – a helyes kereskedelmi gyakorlatok elsajátítása – érdekében számos edukációs ismeretterjesztő anyagot tesz közzé. A megelőzést segítő küldetésünk egyik fontos eleme az olyan szakmai szervezetekkel történő együttműködés, mint az ÖRT, amely meghatározó szerepet játszik a reklám-kommunikációs szakma edukációjában.”
– emelte ki Rigó Csaba Balázs, a GVH elnöke.
Dr. Molnár Kálmán, az ÖRT elnöke teljes mértékben egyetért mindezzel, hozzátéve:
„A reklám a verseny egyik fontos eszköze, így meggyőződésünk, hogy annak tisztasága feletti őrködésünk a verseny tisztaságához is hozzájárul. A jogszerű és etikus reklámozás a reklám és a márkák iránti bizalom fenntartása révén a fogyasztónak, a reklámozónak, így a gazdaságnak és a társadalomnak is hasznára válik. Közös célunk, hogy a lehető legszélesebb körben megvalósuljon az ÖRT hitvallásában is megfogalmazott «Reklám. Tisztán» gondolat.”
Gerendi Zsolt, az ÖRT főtitkára a tagság edukációját hangsúlyozta még. Eddig is számos panelbeszélgetést és workshopot szerveztek már ebben a témában, illetve készítettek egy ÖRT útmutatót is, a mostani megállapodással pedig elkötelezték magukat a folytatás mellett.
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Gerendi Zsolt lett az európai önszabályozó reklámszervezet alelnöke