Az Ofcom, vagyis az Egyesült Királyság médiafelügyelete 1,875 millió fontos bírságot szabott ki a TikTok-ra – írta meg az Index a deadline.com cikke alapján.
A magas bírság oka, hogy a kínai tulajdonban lévő közösségi médiaóriásnak nem sikerült választ adnia a médiafelügyelet hivatalos információkérésére a családi párosítási eszköz (Family Pairing) használatáról, amely lehetővé teszi a szülők és gondviselők számára, hogy összekapcsolják fiókjaikat a tizenévesekével. Ezáltal a szülők korlátozni tudják például a képernyőidőt is.
Mivel a TikTok elfogadta a hatóság kritikáját, az Ofcom az eredetileg 2 millió fontra tervezett büntetését potom 1,875 millió fontra csökkentette.
Pontatlan volt az adatszolgáltatás
Az Ofcom tavaly egy átláthatósági jelentéshez kért információkat a TikToktól a káros tartalmi funkciókról, erre a vállalat ugyan válaszolt, de utóbb maga jelezte, hogy az adatai nem voltak pontosak. Az angol törvények szerint ugyanakkor az Ofcom kérdéseire a médiatulajdonosok kötelesek pontosan és kimerítően válaszolni a megadott határidőig.
Az Ofcom ezért vizsgálatot indított, és megállapította, hogy
a TikTok a probléma felfedezése után három hétig nem tájékoztatta a felügyeletet a pontatlanságokról,
noha az erről szóló törvényt is ismerte, és a felszereltsége is lehetővé tette volna, hogy a jogszabályok szerint járjon el.
Nincs apelláta
A TikTok elismerte, hogy véletlenül hibás információkat szolgáltatott az Ofcomnak a Family Pairing funkció helyi használatáról, jelentősen alulbecsülve e szülői eszköz használóinak tényleges számát. A TikTok szóvivője elnézést kért a történtekért, valamint leszögezte:
„a vállalat elkötelezett a teljeskörű együttműködés mellett, a belső folyamatainkat pedig azóta már fejlesztettük is.”
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.Az Európai Bizottság gyermekvédelmi vizsgálatot indít a TikTok körül