Tévéreklámot néz egy üzletember egy hajón

Túlkereslet miatt árat emel Mészáros Lőrinc reklámipari cége, az Atmedia

Több elérést (úgynevezett GRP-t) szeretnének vásárolni a tévés reklámozók, mint amennyit a Mészáros Lőrinc-közeli Atmedia nyújtani tud. A túlkereslet miatt az úgynevezett szezonális árindex segítségével, évközben áremelést hajt végre a reklámértékesítő vállalat. Tavaly egyébként hasonlót lépett az RTL Saleshouse is a karácsonyi szezon előtt.

A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) Médiaszekciója a Media1-nek megküldött pénteki közleményében jelzi, hogy a televíziós piacon tapasztalható reklámozói túlkereslet miatt újabb évközbeni áremelésre kell felkészülnie a hirdetőknek.

Hozzátették, az Atmedia részéről most történt is egy bejelentés ebben a témában: szezonindex-emelkedést jeleztek az augusztusi és szeptemberi hónapokra. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) alapján a sales house-nak erre jogilag megvan a lehetősége.

„Tudjuk, hogy hirdetői szempontból az alulszállítás és az áremelés egyaránt nehezen elfogadható, azonban a szezonindex módosítása olyan, a teljes piacot érintő intézkedés, amely jobb megoldást nyújt, mint a hektikus, kiszámíthatatlan és ily módon mindenkit máshogyan érintő alulszállítások” – írja a MAKSZ.

A két érintett hónapban a szezonindexek az alábbiak szerint alakulnak:

Időszak 1. publikáció 2. publikáció Inflációs hatás/hó
2024. augusztus 140% 150% 107,14%
2024. szeptember 220% 235% 106,82%

A módosítás éves és piaci szintű inflációs hatása az Atmediánál körülbelül 1,2%, míg a teljes piaci mixre vetítve 0,6% lesz — közölte a MAKSZ. (Ennek mértéke hirdetőnként eltérhet.)

A MAKSZ hozzátette:

„Továbbra is mindent megteszünk, hogy a gyorsan változó reklámpiaci környezetben friss és naprakész információkkal lássuk el a piaci szereplőket, és maximálisan elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a televíziós kampányok hatékonyak és az ügyfeleink sikeresek legyenek. Köszönjük az ügyfeleinknek az eddigi bizalmat és támogatást, és minden további kérdés vagy észrevétel esetén kérjük, forduljanak médiaügynökségükhöz.”

A mostani áremelésnek volt már előzménye, hiszen tavaly az RTL Saleshouse váratlan áremelést hajtott végre, és az RTL Saleshouse, valamint az Atmedia is jelezte egy tévés konferencián, hogy 2024-ben további áremelés lesz. A MAKSZ mostani bejelentése alapján viszont kijelenthető, hogy a korábban jelzettnél is nagyobb emelésre számíthatnak a reklámozók.

A TV2 Csoport több mint 10 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt

Kiterítette számait az RTL Magyarország

„Hiába a növekedés, ha elviszi az infláció” – Interjú Gulyás Jánossal, az MRSZ elnökével a médiaipar helyzetéről

Túlkeresleti indexet vezet be az RTL és néhány hét múlva mintegy 20 százalékkal megdrágul a reklámozás

Az RTL 20, Mészáros Lőrinc Atmediája 15 százalékkal megemeli az árait 2024-ben

Mészáros Lőrinc reklámos cége, az Atmedia bemutatta új arculatát

Mészáros Lőrinc reklámértékesítő vállalata, az Atmedia Horvátországban terjeszkedik

Állatvédők a magyar reklámtörvény módosítását követelik a Master Good „erkölcstelen csirkegyalázó reklámjai” miatt

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Tévéreklámot néz egy üzletember egy hajón. A kép illusztráció. Fotó: DALL-E / Media1

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások