A Magyarországi Kommunikációs Ügynökségek Szövetsége (MAKSZ) Médiaszekciója a Media1-nek megküldött pénteki közleményében jelzi, hogy a televíziós piacon tapasztalható reklámozói túlkereslet miatt újabb évközbeni áremelésre kell felkészülnie a hirdetőknek.
Hozzátették, az Atmedia részéről most történt is egy bejelentés ebben a témában: szezonindex-emelkedést jeleztek az augusztusi és szeptemberi hónapokra. Az Általános Szerződési Feltételek (ÁSZF) alapján a sales house-nak erre jogilag megvan a lehetősége.
„Tudjuk, hogy hirdetői szempontból az alulszállítás és az áremelés egyaránt nehezen elfogadható, azonban a szezonindex módosítása olyan, a teljes piacot érintő intézkedés, amely jobb megoldást nyújt, mint a hektikus, kiszámíthatatlan és ily módon mindenkit máshogyan érintő alulszállítások” – írja a MAKSZ.
A két érintett hónapban a szezonindexek az alábbiak szerint alakulnak:
Időszak | 1. publikáció | 2. publikáció | Inflációs hatás/hó |
---|---|---|---|
2024. augusztus | 140% | 150% | 107,14% |
2024. szeptember | 220% | 235% | 106,82% |
A módosítás éves és piaci szintű inflációs hatása az Atmediánál körülbelül 1,2%, míg a teljes piaci mixre vetítve 0,6% lesz — közölte a MAKSZ. (Ennek mértéke hirdetőnként eltérhet.)
A MAKSZ hozzátette:
„Továbbra is mindent megteszünk, hogy a gyorsan változó reklámpiaci környezetben friss és naprakész információkkal lássuk el a piaci szereplőket, és maximálisan elkötelezettek vagyunk aziránt, hogy a televíziós kampányok hatékonyak és az ügyfeleink sikeresek legyenek. Köszönjük az ügyfeleinknek az eddigi bizalmat és támogatást, és minden további kérdés vagy észrevétel esetén kérjük, forduljanak médiaügynökségükhöz.”
A mostani áremelésnek volt már előzménye, hiszen tavaly az RTL Saleshouse váratlan áremelést hajtott végre, és az RTL Saleshouse, valamint az Atmedia is jelezte egy tévés konferencián, hogy 2024-ben további áremelés lesz. A MAKSZ mostani bejelentése alapján viszont kijelenthető, hogy a korábban jelzettnél is nagyobb emelésre számíthatnak a reklámozók.
A TV2 Csoport több mint 10 százalékkal növelte árbevételét egy év alatt
Az RTL 20, Mészáros Lőrinc Atmediája 15 százalékkal megemeli az árait 2024-ben
Mészáros Lőrinc reklámos cége, az Atmedia bemutatta új arculatát
Mészáros Lőrinc reklámértékesítő vállalata, az Atmedia Horvátországban terjeszkedik
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.