Csütörtök este alig pár héttel közéleti színre lépése után érte el a 250 ezer követőt a Facebookon Magyar Péter, a Talpra Magyarok közösségének életre hívója, aki a legfrissebb hír szerint a Tisztelet és Szabadság (TISZA) Párt színeiben elindulhat a júniusi európai parlamenti és helyhatósági választásokon is.
Ezt a negyedmilliós számot érdemes összevetni a legnépszerűbb fideszes influenszerek, a Megafon propagandistáinak és társainak facebookos követőinek számával:
- Deák Dániel – 97 ezer követő
- Bohár Dániel – 67 ezer követő
- Trombitás Kristóf – 43 ezer követő
- Apáti Bence – 42 ezer követő
- A Kopasz Oszt (Filep Dávid) – 34 ezer követő
- Kötter Tamás – 32 ezer követő
- KonVerzió blog (Dávid Bence) –22 ezer követő
- Ibolya Csenge – 14 ezer követő
E rögtönzött listából is azonnal látszik, hogy Magyar Péter alig pár hét alatt több mint két és félszer annyi követőt gyűjtött, mint sok-sok év alatt Deák Dániel, aki a legnépesebb táborral büszkélkedhet a kormánypárti influenszerek körében.
Magyar Péter követői máris több mint három és félszer annyian vannak, mint Bohár Dániel rajongói, és majdnem hatszor annyian, mint Trombitás Kristóf leglelkesebb hívei. A listán tovább haladva lefelé pedig hamar átlépjük a tízszeres szorzót is.
További érdekesség, hogy Menczer Tamás, a Fidesz kommunikációs igazgatója is csupán 54 ezer követővel rendelkezik, ami épp hogy kicsivel haladja meg Magyar Péter Facebook-követőinek egyötödét.
Magyar Péter bizonyos dolgokban már Orbánt és Szijjártót együtt is simán veri
A Facebook statisztikaplatformja szerint (amelyről a Telex áprilisi lájkbajnoksága is beszámolt), 2024 márciusában Magyar Péter 92 poszttal 2.373.000 interakciót (értsd: lájkot, kommentet és megosztást) kapott a legnagyobb közösségi oldalon. Itt is érdemes megnézni, a többiek hogyan végeztek:
- Orbán Viktor: 811.000 interakció 71 poszttal
- Szijjártó Péter: 387.000 interakció 195 poszttal
- Hadházy Ákos: 266.000 interakció 85 poszttal
- Karácsony Gergely: 185.000 interakció 67 poszttal
Vagyis az látszik, hogy Magyar Péter márciusban több mint kétszer annyi interakciót tudhatott magáénak körülbelül harmadannyi poszttal a Facebookon, mint Orbán Viktor kormányfő és Szijjártó Péter külügyminiszter együttesen. A közösségi médiában legjobban szereplő ellenzéki szereplőkhöz képest pedig megint csak a tízszeres szorzó jön elő.
Nevető arcok árasztották el Orbán közösségi médiás felületét
Először fordult elő az is, hogy Orbán Viktort a többség kinevette a saját Facebook-oldalán. Szerda estére állt elő az a helyzet, hogy a nevető fejek száma meghaladta a kormányfő egy április 9-i posztja alatt nemcsak a lájkok számát, hanem a lájkok, szívecskék és ölelések együttes számát is. Jelenleg 2800 fölött jár a miniszterelnökön kacagók száma:

Természetesen nem tudhatjuk biztosan, hogy a nevető fejeket nyomók Magyar Péter követői-e, de két dolog biztos:
- a nevető fejek tömeges használata Varga Judit oldalán kezdődött, amikor a volt miniszter először szólalt meg Magyar Péterrel kapcsolatban,
- és Orbán Viktor oldalán példátlan, hogy ilyen módon „kisebbségben maradjon” a támogató lájkokat tekintve.
Az is látszik továbbá, hogy míg Orbán szóban forgó posztja 5.400 reakciónál jár (és általában is 3 ezer és 14 ezer között mozognak a posztok lájkjai nála), Magyar Péter posztjai 13 ezer és 55 ezer lájk között ingadoznak ugyanezen időszakban (és a kacagó fejek száma egészen elenyésző).
Összehangolt karaktergyilkosság és költéscunami
Hogy Magyar Péter a fenti mutatók alapján valósággal hasít a közösségi médiában, annyiban talán nem meglepő, miután a február 11-i, Partizánnak adott interjúját eddig 2,5 millióan látták, és ebből az első bő kétmillió megtekintés alig egy hét alatt gyűlt össze. A fideszes körökből távozó politikus (a Diákhitel Zrt. volt vezérigazgatója, civilben pedig Varga Judit egykori igazságügyi miniszter exférje) ott beszélt először – egykori bennfentesként – rendszerszintű állami korrupcióról és maffiakormányzásról nyilvánosan.
Ami viszont már kisebbfajta bravúrnak mondható, hogy mindezt irtóztató ellenszélben érte el a közösségi médiában, hiszen a fideszes propagandisták végig összehangolt támadást folytattak ellene.
Közéleti szerepvállalásának pillanatában beindult a kormányzati gépezet; támadták már állítólagos sminkeléssel és képmanipulációval, bántalmazással, azzal, hogy gyorsan kipukkadt a lufija, valamint a tömegrendezvényének úgymond méregdrága hangosításával is.
Megírtuk azt is, hogy az Origo fizetett hirdetésekkel is ráerősített a lejárató kampányra, az állami médiában álhírt terjesztettek Magyar Péterről, a Megafon és csatolt részei pedig egyetlen hét alatt több mint 42 millió forintot költöttek a vele kapcsolatos karaktergyilkosságra.
Az RTL összesítése szerint március 7. és április 5. között
a megafonosok több mint 117 millió forintot hirdettek el a Facebookon Magyar Péter hiteltelenítésére és mocskolására.
A két legkirívóbb pénzszórás Bohár Dániel posztjainak a futtatása volt március 30. és április 5. között közel 11,5 millió forintért (nyilván hogy elvegyék a kedvet a Magyar Péter által szervezett április 6-i tüntetéstől), valamint Apáti Bence személyeskedéseinek szintúgy egyetlen hétig tartó promózása bő 10 millió forint értékben.
Az Origo után az ellenzéki Nyugati Fény is fizetett hirdetésben támadja Magyar Pétert
Mindössze 8 hét alatt elköltött 110 milliót a Fidesz-közeli Megafon és ezzel mindenkit leuralt
Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.