Baráth Emőke, a világhírű magyar szopránsztár

Baráth Emőke: Egy operaénekesnő útja Párizs szívébe – Metoo, kultúrkülönbségek és a művészi egó árnyékában

Baráth Emőke nemzetközi hírű operaénekesnőt, szopránt látta vendégül Szatmári Róbert a radiocafé Enyhe katarzis című műsorában. A beszélgetésben szó esett a magyarok és a franciák közötti különbségekről, arról, vajon hozott-e változást a rendezők és a karmesterek modorában, hozzáállásában az elmúlt évek történései és a metoo, valamint arról is, hogy mennyire kell félretenni az egót a színpadon – és természetesen nem maradhatott ki Philippe Jaroussky sem.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

„A franciák másképp gondolkodnak és nem kommunikálnak olyan direkt módon, mint mi, magyarok. Mi elég egyenesek vagyunk, a mi arcunkon szinte minden érzelem ott van, ezt néha én is megkapom a kollégáimtól”

– mondta a műsorban Baráth Emőke, aki 2019-ben két bőrönddel költözött ki Párizsba, amit második hazájának tekint.

„Azt hiszem, kozmopolita lettem, itthon kicsit túl külföldi vagyok, kint sokszor túl magyar. Fáj néha az a pesszimizmus, amit Magyarországon tapasztalok az emberek részéről, ezen én úgy tudok változtatni, hogy nyitottabban állok hozzájuk, ezzel talán kibillenthetjük őket ebből a sötét tudatállapotból.”

A teljes beszélgetés itt nézhető meg:

Ezek után szó esett arról, hogy vajon hozott-e változást az elmúlt évek történései és a metoo a színházi/zenei közegben:

„Azt nem mondanám, hogy semmi nem változott, de sajnos lényegében maradt ugyanaz minden. Lehet, hogy ilyen emberek mindig lesznek, akik abban lelik örömüket, hogy másokat alázzanak, én ezt akkor sem viselem el, ha épp nem velem, hanem egy kolléganőmmel történik ugyanez a színpadon. Én meg tudom magam védeni, de az, aki egy társulat tagja, annak folyamatosan el kell tűrnie hasonlókat” – mondta az énekesnő.

Ekkor a műsorvezető megkérdezte Baráth Emőkétől, hogy szerinte miért van az, hogy mégis működhet az ilyen légkörben létrehozott művészi produktum, mire ő így felelt:

„Nem tudom, de valóban működik. Talán azért, mert ez a közeg ilyen. Én ilyen elnyomó légkörben nem tudok dolgozni, ugyanakkor azt is el kell mondjam, hogy rengeteg inspiráló és pozitív munkafolyamat is van. Én ezekben érzem jól magam.”

A szoprán kitért arra is, hogy évekig „túlgyakorolta” magát, mert azt hitte, hogy nem elég jó, emellett beszélt arról, hogyan szorította vissza az egóját és mennyiben volt ebben segítségére a terápia.

A beszélgetésben szó esett Philippe Jarousskyról és a nagy példaképekről, az operaénekesi pálya örömeiről és nehézségeiről, Párizsról és arról a „burokról”, amit a művészet jelent.

Még több hír érhető el a Media1-en. Megtalálhat minket Facebookon is. Feliratkozhat napi hírlevelünkre is.
Borító: Baráth Emőke. Fotó: Csibi Szilvia

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások