Nettó 1 milliárd 90 millió forintos keretszerződést kötött augusztus elején a HUMDA Magyar Mobilitás-fejlesztési Ügynökség Zrt. az állami kommunikációs költéseket tízmilliárdos tételben elnyerő Balásy Gyula két cégével, a Lounge Design Kft.-vel és a New Land Media Kft.-vel rendezvényszervezési és kommunikációs feladatokra – írja az rtl.hu, hozzátéve, hogy a szerződés a keretösszeg kimerüléséig, de legkésőbb 2024. július 31-ig érvényes.
A közbeszerzési dokumentációból az nem derült ki, hogy milyen rendezvényt vagy rendezvényeket szeretnének ennyiért kommunikálni, ezért az rtl.hu kérdésekkel fordult a HUMDA Zrt.-hez, de eddig nem kaptak választ. A tervezett milliárdos költés azért is figyelemre méltó, mert az Átlátszó korábbi cikke szerint tavaly a magyar autó- és motorsportért felelős cég igen szerény bizonyítványt tudott felmutatni: kétmilliárdos veszteséget termeltek.
A korábban állami tulajdonban lévő HUMDA Zrt.-t az Innovációs és Technológiai Minisztérium alapította, amelynek akkor Palkovics László volt a vezetője. A céget a kormány 2021-ben szervezte ki a győri Széchenyi István Egyetemért Alapítványnak, amelynek kuratóriumi elnöke most éppen az egykori miniszter, Palkovics László.
A HUMDA Zrt.-t azzal a céllal hozták létre, hogy az autó- és motorsportban erősítse Magyarország pozícióját. Honlapja szerint a cég a 65 milliárd forintból épülő hajdúnánási MotoGP-pálya szakmai felügyelete mellett a Hungaroring tervezett felújításához is támogatás nyújt, valamint a tehetségkutatásra és utánpótlás-nevelésre is nagy hangsúlyt helyez.
Szeptember végén az MTI számolt be róla, hogy a gyorsaságimotoros-világbajnokság versenynaptárában a jövő június közepére tervezett Kazah Nagydíj tartalékhelyszíneként a balatonfőkajári Balaton Park Circuit is szerepel. 2025-ben pedig a Hungaroringen térhet vissza a MotoGP Magyarországra.
Mint arról a Media1 elsőként beszámolt, a NER kedvenc médiavállalkozója, Balásy Gyula cégei a budapesti atlétikai világbajnokság megrendezése után még újabb többszáz milliós megrendeléseket kaptak az államtól számos hazai sportesemény kommunikációjára.
Több mint 21 milliárd forint ment el kommunikációra Rogán Antal hivatalából három hónap alatt
Kormánypárti médiumoknál költötte el az állami MVM a hirdetési pénzeinek háromnegyedét
Újabb százmilliókat nyertek Balásy Gyula cégei sportesemények kommunikációjára
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.