youtube

Mostantól még többen kereshetnek pénzt a YouTube-on

Mától további több ezer magyarországi tartalomgyártó juthat bevételhez a YouTube Partnerprogramnak köszönhetően, ha megfelelnek a jogosultsági feltételeknek.
Mediamap közterületi médiafoglaló rendszer

Újjászületik a közterületi reklám

A MediaMap platformja megszünteti az Out-of-Home (OOH) piac legnagyobb akadályait: az áttekinthetetlenséget és a bonyolult foglalási folyamatokat. Felhasználóbarát térképes felületével, készletinformációival és aggregált kínálatával a kisebb és közepes vállalkozások versenyképes pozícióba kerülhetnek a fogyasztók figyelméért folytatott harcban. (x)

Tovább a részletekért »

A YouTube ismét új szintre emelte Partnerprogramjának (YPP – YouTube Partner Program) fejlettségét, mely mostantól lehetővé teszi az arra jogosult tartalomgyártók számára, hogy Magyarországon is aktiváljanak olyan új, rajongói finanszírozási funkciókat, mint a Super Chat, a Super Thanks, a Super Stickers és a fizetős csatornatagság – jelentette be a Media1-nek is eljuttatott közleményében a videómegosztó platformot működtető vállalat.

„A tartalomgyártók a YouTube éltető elemei, éppen ezért mindent megteszünk annak érdekében, hogy a YouTube felületének használata igazán kifizetődő legyen számukra – alkotói, érzelmi és pénzügyi szempontból egyaránt. Reméljük, hogy az új, szélesebb körű befogadást lehetővé tévő jogosultsági kritériumokkal azokat a felhasználókat is támogatni tudjuk, akik még YouTube karrierjük elején járnak, és segíthetünk megnyitni az utat a tartalomgyártók egy új generációja előtt”

– fogalmazott a közleményben Kovács Péter, a Google iparági menedzsere.

A rajongói finanszírozást lehetővé tévő (Fan Funding) funkciók Magyarországon mostantól olyan alkotók számára lesznek elérhetőek, akik:

  • Legalább 500 feliratkozóval rendelkeznek.
  • Minimum 3 publikus videót feltöltöttek az elmúlt 90 napban.
  • Legalább évi 3000 órányi megtekintéssel vagy az elmúlt 90 napban legalább 3 millió Shorts megtekintéssel. rendelkeznek
  • Jelenleg nem érintettek a YouTube Közösségi Irányelveinek (YouTube Community Guidelines) megsértéséért járó figyelmeztetésben.

A közlemény hangsúlyozza, hogy a rajongói finanszírozási funkciók alapvető célja a közösségi szerepvállalás és a felhasználókkal való kapcsolatteremtés elősegítése.

A Super Chat és a Super Stickers funkció lehetővé teszi a nézők számára, hogy élénk színű üzeneteket és matricákat vásároljanak és osszanak meg az alkotók által indított élő közvetítések és premier videók során.

A videós tartalmak megtekintése közben rögzíthető reakcióknak köszönhetően a rajongók úgy támogathatják kedvenc alkotóikat, hogy kitűnnek a tömegből, a tartalomgyártók pedig azonosíthatják és kapcsolatba léphetnek leglelkesebb követőikkel, miközben további bevételekhez juthatnak.

A Super Thanks egy egyszerű módja annak, hogy a felhasználók köszönetet mondjanak és kifejezzék elismerésünket az alkotók és tartalmaik iránt. A funkció segítségével ugyanis a nézők színes hozzászólásokat tűzhetnek ki a kommentszekciókban, szórakoztató és kreatív módon jelezve támogatásukat. Ennek eredményeként a tartalomgyártók is láthatják a munkájukkal kapcsolatos pozitív visszajelzéseket, melynek további közösségépítő ereje van.

A fizetős csatornatagság funkció lehetővé teszi a nézők számára, hogy havonta ismétlődő fizetés útján csatlakozzanak az általuk követett tartalomgyártók csatornáihoz, ezután pedig olyan, kizárólag csatorna tagok számára rendelkezésre álló előnyökhöz jussanak mint a jelvények, emojik és egyéb szolgáltatások, illetve exkluzív tartalmak.

Az alkotók a YouTube Studio „Earn” fülén keresztül tekinthetik meg ezeket a funkciókat, ahol azt is láthatják, hogy rendelkeznek-e a használatukhoz szükséges hozzáférési jogosultsággal. Amint egy alkotó jogosulttá válik a jelentkezéshez, a YouTube automatikus tájékoztató e-mailt küld számára. Az, hogy a jelenleg csatlakozásra jogosult tartalomgyártók 100 százaléka megszerezze hozzáférését az új funkciókhoz, akár négy hétig is eltarthat.

A YouTube közleménye emlékeztet, hogy a YPP az egyik első bevételmegosztási modell az interneten. Azok a tartalomgyártók, akiknek feliratkozói meghaladják az 1000 főt és az elmúlt 365 napra vonatkozóan 4000 órányi nézettséggel rendelkeznek (vagy 10 millió Shorts megtekintéssel az elmúlt 90 napban), továbbra is részesednek a hirdetésekből és a YouTube Premiumból származó bevételekből.

A YouTube is figyelmeztetést kapott az EU-tól az álhírek és a Hamász erőszakos videói miatt

Már rövid videókkal is lehet pénzt keresni YouTube-on

A külön megállapodóknak már közel egy éve fizet a híreik után a Google, és lett egy magyar közös jogkezelő is

További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.

Borítókép: stock / Depositphotos

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások