A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly indult vizsgálata megállapította, hogy a Magyar Telekom megtévesztően népszerűsítette ügyfelei között egyes mobilinternet-kedvezményeit, amelyeket hűségvállalás esetére kínált – írta közleményében a nemzeti versenyhatóság.
A GVH felidézi, hogy a Telekom kampányának például ilyen megtévesztő üzenetei voltak:
„50% kedvezményt kapsz mobilneted havidíjából 3 hónapon át, és még 30 GB mobil netet is díjmentesen belföldre 90 napra, ha 1 éves hűséget vállalsz mobil előfizetésedre a Telekom alkalmazásban”.
A Versenyhivatal szerint a Telekom ezzel azt a benyomást kelthette, hogy a kedvezményeket bármelyik ügyfél igénybe veheti, ha további egy évnyi hűségidőt vállal a meglévő előfizetésére. Valójában azonban a lezárt díjcsomaggal rendelkező fogyasztók csak a meglévőtől eltérő feltételű, új díjcsomagra történő szerződéskötéssel válhattak jogosulttá a kedvezményekre.
A GVH Versenytanácsa a jogsértés mérlegelésekor figyelembe vette, hogy a tisztességtelen reklámkampány nem nyílt formában folyt, hanem belső tájékoztatási csatornákon, például sms-ben és push üzenetekben egy viszonylag szűk előfizetői kört célzott.
A nemzeti versenyhatóság tekintettel volt ugyanakkor arra is, hogy a céget 10 év alatt már tizedik alkalommal marasztalja el fogyasztóvédelmi típusú jogsértésekért. A versenyhatóság mindezek figyelembevételével 21,7 millió forintos bírságot rótt ki a Magyar Telekom Nyrt.-re.
Figyelmeztetést kapott az ATV a Gazdasági Versenyhivataltól a Heti Napló nyereményjátéka miatt
Eljárást indít a GVH a Microsoft mesterséges intelligenciájával kapcsolatban
Súlyos bírságot kapott az Artisjus és több más hasonló jogkezelő szervezet a GVH-tól
További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Megtalálhat minket Facebookon is.