A legértékesebb magyar celebek listája a Forbes magazinban

Kiesett Schobert Norbert a Forbes celeblistájáról, Majka végzett az élen, Sebestyén Balázs a legismertebb

Tizedik alkalommal készítette el a Forbes A legértékesebb magyar celebek listáját. A jubileum alkalmából a magazin duplaakkora kiadással most először enged betekintést az eddig megszokott húszas élmezőny mögé is.
dr. Tordai Istvná, a Police Lifestyle főszereplője

A Police Lifestyle arca lett Tordai István – videó

Dr. Tordai István nem mindennapi kalandjáról számolt be, ami a titkosügynöki szerepvállalástól egy természetfeletti átváltozásig vezetett. A műsorvezető korábban is dolgozott luxusmárkákkal, mint a Maserati, a Brabus vagy az Aston Martin, most pedig a Police Lifestyle kérte fel nagykövetnek, így olyan illusztris társaság tagja lett, melybe Neymar, Lewis Hamilton és Bruce Willis is tartozik. A reklámfilmben természetesen nagyon ritka luxusautók is feltűnnek! (x)

Tovább a részletekért »

Tavalyi előretörése után ismét Majka lett a legértékesebb magyar celeb márkaérték szempontjából, míg az összesített versenyben ezüstérmes Sebestyén Balázs a legismertebb Magyarországon – derül ki a Forbes idei A legértékesebb magyar celebek listájából. A magazin tizedjére pontozta a hazai márkák értékét, és a jubileum alkalmából most először negyven fősre bővítette az összeállítást.

A részletesebb listának és a módszertan finomhangolásának köszönhetően a helycserés támadások és meglepő bukások mellett nyolc visszatérő személyiség és tizenhárom új arc került fel a celebvilág élmezőnyének seregszemléjére. A lista tízéves történetének készeres éllovasa, Sebestyén Balázs idén is fej-fej mellett haladt Majoros Péterrel (Majkával) az első helyért: a címvédő műsorvezető végül sajtóemlítésekkel és online jelenlétével előzte be a Forbes augusztusi magazinjának címlapsztárját, Sebestyén Balázst.

Rúzsa Magdi szintén tartja dobogós helyét: a magyar rádiós slágerlistákat is vezető énekesnő stabilan az egyik legkedveltebb hazai sztár. A dobogón túl Ördög Nóra, az elmúlt tíz év szerepléseit tekintve a lista legeredményesebb celebje a negyedik helyen, míg Istenes Bence és Hosszú Katinka egyet-egyet előrelépve az ötödik-hatodik helyen szerepel.

Az élmezőny legnagyobb ugrását Csobot Adél tudta felmutatni: a TV2 Dancing with the Stars című műsorának győztese a huszadik helyről a kilencedikre ugrott. Az új belépők közül Valkusz Milán és Marics Péter duója, a Valmar egyenesen szárnyal – első szereplésével tizenharmadik helyen nyitott a csapat, de figyelemre méltó Kajdi Csaba Cyla (17. hely), Tóth Andi (20. hely) és Azahriah (23. hely) debütálása is.

Érték, nem értékítélet

A Forbes módszertana hat kategóriában, ismertségük, láthatóságuk, kedveltségük, hitelességük, pénztermelő képességük és online jelenlétük szerint osztályozta a magyar celebeket 1-től 10-ig terjedő skálán. Ezek átlaga adja az úgynevezett Forbes-Celebindexet (FCI), ami egy-egy szereplő énmákájának értékét mutatja.

„Szenzációhajhász bulvárt etető profi celeb és sztárallűröket nélkülöző, Instagram-tagadó sztár is jól megfér egymás mellett” – mondja Knittel Martin, a Forbes celeb- és influenszerlistáinak szerkesztője.

„Sok út vezet az élvonalba, aminek természetesen egyik eleme a tartalmi igényesség, a valódi teljesítmény és a profizmus, azaz a »hagyományos« értelemben vett értékek. De ez csak egy része a teljes képnek: az ismertség, a sztárság pénzzé tétele és az üzleti lehetőségek kiaknázása szintén hozzátartozik egy celeb énmárkájának, üzleti értékének erősségéhez.”

– fűzte hozzá a magazin listájának szerkesztője.

Az összeállítás alapja az NRC Marketingkutató és Tanácsadó Kft. a 18-59 éves magyar lakosság körében végzett reprezentatív kutatása, a SentiOne online médiafigyelő platform celebek internetes megjelenéseinek mennyiségét és érzelmi töltetét, márkaegészségét tartalmazó elemzése, valamint a HypeAuditor közösségimédia-elemző platform adatgyűjtése és osztályozása. A Forbes ezen felül vizsgálta a sztárok hazai médiamegjelenéseit, címlapszerepléseit és márkaegyüttműködéseit, továbbá a reklámügynökségek, hazai vezető nagyvállalati márkák és a média képviselőinek húszfős szakmai zsűrijével közösen értékelte a sztárokat. (A celeblistás szavazásban mások mellett Szalay Dániel, a Media1 főszerkesztője is részt vett a Forbes által felkért zsűriben.)

Borbás Marcsi a leghitelesebb, Kasza Tibi zuhanásban, Schobert Norbert kipottyant

Az összeállításban 2019-ben a tizedik helyen debütáló, idén a nyolcadik helyig menetelő Borbás Marcsi műsorvezetőt évről évre a legkedveltebb és leghitelesebb celebként végez. Előbbi kategóriában tavaly ugyan Fördős Zé beelőzte, idén ismét nála landolt a két titulus. Az összesített bronzérmes, Rúzsa Magdi a második legkedveltebb, Zséda pedig dobogós. A Forbes kutatása alapján a nézők és a szakmai zsűri együttese Ördög Nórát és Sebestyén Balázst tartja a második és harmadik leghitelesebbnek.

Ha a kőkemény számokról van szó, pénztermelő képességét Kasza Tibi tudja a leginkább demonstrálni. A Challenge étrendkiegészítővel ráadásul saját malmára hajtja a vizet, így milliárdos árbevételével és adózott eredményével nem kérdés az üzleti siker. A hitelesség viszont igen: a Gazdasági Versenyhivatal (GVH) tavaly júniusban indított vizsgálatot vállalata ellen, és bár az ügyben még nincs verdikt, a műsorvezető márkaegészség-indexe esett. Ugyanígy a róla szóló online tartalmak elérése is csökkent – tavalyhoz képest tizenegy helyet hátracsúszva Kaszának idén a 16. pozícióval kell beérnie.

Hasonlóan nagyot, tíz helyet esett Rubint Réka (18. hely), akinek hirtelen kétszázezer követővel megugró Instagram-oldaláról húsvétkor cikkezett a sajtó. A lista abszolút negatív rekordját azonban férje, Schobert Norbi jegyzi: a Norbi Update adósságával és az ezt követő negatív médiahullámmal küzdő fitneszguru a tavalyi 19. helyezésével szemben idén ki is esett a legértékesebb celebek közül.

Hiába vagy bulvársztár, ha nem tudod ellensúlyozni

A legkedveltebb-leghitelesebb kategóriák leckét tanítanak a celebeknek: ugyan valóban sok út vezet a legértékesebb negyvenbe, sok, a bulvárban már bejáratott név ezen a két szemponton bukott el.

„Hiába a sokszázezres követőtábor és a folyamatos figyelem, a kedveltségi-hitelességi mutatók épp ellentétesen arányosak az ismertséget és láthatóságot adó bulvárszereplésekkel” – mondja Knittel Martin. A szerkesztő hozzátette:

„A túlzott bulvárszereplés kontraproduktív, és a felfokozott figyelem érzete nem egyenlő azzal, ki mekkora üzleti értéket tud teremteni. Sokszor jobban jár, akiről egyáltalán nem írnak, mint akiről heti két címlapanyag születik.”

A legnagyobb példányszámban eladott napilapok, heti sztármagazinok, valamint periodikusan megjelenő magazinok közel ezerkétszáz címlapjának szemléje épp ezt a feltételezést erősíti meg. A legkelendőbb témákat az elmúlt egy évben Berki Mazsi, Kulcsár Edina és G.w.M. szolgáltatta: Berki a Forbes címlapmegjelenések gyakoriságát pontozó összesítésének első, Kulcsár harmadik, párja pedig negyedik helyezettje lett. A reprezentatív kutatás ugyanakkor a hitelességi-kedveltségi kategória legaljára sorolta őket.

A legértékesebb magyar celeb – összesített lista:

1. Majka 2. Sebestyén Balázs 3. Rúzsa Magdi

A legkedveltebb magyar celeb:

1. Borbás Marcsi 2. Rúzsa Magdi 3. Zséda

A leghitelesebb magyar celeb:

1. Borbás Marcsi 2. Ördög Nóra 3. Sebestyén Balázs

A legismertebb magyar celeb:

1. Sebestyén Balázs 2. Majka 3. Till Attila

A teljes, összesített lista itt megtekinthető, a celebek részletes, kategóriánkénti értékelése pedig a Forbes 2023 augusztusi lapszámában olvasható.

Mozgó címlappal és digitális címlapsztorival is jelentkezik mostantól a Glamour

Az utolsó pillanatban kihúzatta magát Balásy Gyula, a kék kormányplakátos médiavállalkozó a legbefolyásosabb médiavezetők toplistájáról

Átadták a JOY Social Media Award idei díjait

A Wellhello és a ValMar volt a legnépszerűbb tavaly a magyar rádiókban

Kijött a Forbes legbefolyásosabb női médiavezetők toplistája: az RTL Magyarország vezérigazgatója végzett az élen

További hírek érhetők el a Media1.hu oldalon. Követhet minket Facebookon is.

Borítókép: A legértékesebb magyar celebek listája a Forbes magazinban. Fotó: Forbes

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások