A PricewaterhouseCoopers (PwC) jelentése szerint a világszerte tapasztalható streaming forradalom az Egyesült Királyságban két éven belül a fordulópontjához ér azzal, hogy a britek már többet fognak költeni a hagyományos tévéelőfizetések helyett az olyan szolgáltatásokra, mint például a Netflix, az Amazon Prime Video, a Disney+ vagy az Apple TV+.
Az üzleti tanácsadók előrejelzései szerint 2025-ben a brit fogyasztók 4,2 milliárd fontot utalnak majd az előfizetéses video-on-demand (SVoD) szolgáltatóknak, miközben a Sky, a Virgin Media, a TalkTalk és a BT TV összesen 4,1 milliárd font bevételre számíthat. Ez azt is jelenti, hogy mindössze 13 évbe telt, mire a streamelés elhomályosította a hagyományos kábeltévézést. A nézői szokások megváltozása a Netflix 2012-es Nagy-Britanniába érkezésével kezdődött – állapítja meg a PwC jelentését közlő The Guardian.
Ráadásul a lineáris tévézés hanyatlása megállíthatatlannak tűnik az elemzők szerint.
„A nagy SvoD-játékosok továbbra is befektetnek a tartalomjogokba és az eredeti produkciókba, hogy fenntartsák népszerűségüket az ügyfelek körében”
– hangsúlyozta Dan Bunyan, a PwC stratégiai partnere. Az Amazon épp a múlt héten jelentette be, hogy megduplázta angliai befektetéseit, a Netflix pedig nemrég azt közölte, hogy évente körülbelül 1,5 milliárd dollárt költ műsorok és filmek készítésére az Egyesült Királyságban.
Mindeközben a Sky is megpróbál újítani a ma már konzervatívnak számító műholdas üzletágán, a kábelcsomagjaiba bevette a Netflixet is, és elindította saját streamingjét, a Now TV-t.
A hagyományos TV-előfizetők teljes piaca a 68 millió lakosú Nagy-Britanniában a felmérések szerint 14,6 millió háztartás. A becslések szerint az SVoD-előfizetések száma ugyanakkor csaknem 45 millió, mivel sokan már egyszerre több szolgáltatást is igénybe vesznek.
Durvul a streamingháború: 30 országban árat csökkent a Netflix
További híreket érhet el a Media1.hu oldalon. Követhet bennünket Facebookon is.