nő laptoppal a kezében

Mire van szükség a kreatív jelöltszerzési stratégiákhoz? (x)

A Korn Ferry Institute innovációs központ által végzett felmérés szerint 2030-ra több mint 85 millió munkahely maradhat betöltetlen. A képzett jelöltek hiánya pedig azt jelenti, hogy a jövőben valószínűleg nagyobb kihívás lesz a tehetségek megtalálása. A HR szakemberek azonban kreatív stratégiák használatával ezt a kihívást is meg tudják majd ugrani. Ezek alkalmazásához azonban szükség van arra, hogy figyelmet fordítsunk néhány dologra.

Vonzó munkaköri leírások

Az első és legfontosabb, mielőtt egy állásportálon, például a KaposvarAllas weboldalon hirdetni kezdünk, hogy a vonzó munkaköri leírás megírására összpontosítsunk, mivel ez hívja majd fel a jelöltek figyelmét. 

Ezt leginkább úgy tudjuk megvalósítani, hogy belemegyünk a részletekbe. Megemlítjük például a hirdetésben, hogy az új műszaki vagy IT területen elhelyezkedő kollégának milyen technológiával kell majd dolgoznia. Hiszen egy munkakört alapját nem csupán a készségek adják, hanem a szoftverek, a módszertanok, a munkafolyamatok, és még folytathatnánk a sort.

Emellett ne felejtsük el megemlíteni a cég felépítését, a céljait és a működését sem, valamint ejtsünk néhány szót magáról a vállalati kultúráról is!

A passzív jelöltek megszólítása

A jelöltek felkutatásában alkalmazott kreatív megközelítések magával hozzák a passzív pályázók megszólítását is. Ők azok az egyének, akik jelenleg nem keresnek aktívan új munkahelyet, de ha adódik egy jó lehetőség, akkor nyitottak lennének a váltásra. De az aktív álláskeresőkkel ellentétben ők a jelenlegi fizetésüknek megfelelő összegért csak kivételes esetekben hagynák el a mostani helyüket, és ugyanez a helyzet a szerepkör esetében is. Csak akkor cserélnék le a biztos állásukat, ha magasabb pozícióba kerülnek, vagy a vállalkozásnál betöltött szerepük során nagyobb kihívásban lesz részük.

Viszont az ő megcélzásukra ma már egyáltalán nem hatékonyak az e-mailes vagy a LinkedIn platformján történő megkeresések. Egy erős employer branding az, ami ebben a helyzetben igazán működni fog. A munkáltatói márkat lényegében úgy kell elképzelni, hogy ha kimondják a vállalkozás nevét, akkor egyből megjelenik előttünk egy szín, átjár minket egy hangulat, és el tudjuk képzelni, hogy milyen is ott egy munkanap. Ha ezt meg tudjuk teremteni, akkor ez a legnagyobb aduász a kezükben, amivel még a passzív álláskeresőket is rá bírjuk venni az elgondolkodásra.

Végül szükség lesz egy jól működő ATS rendszerre is!

Az ATS rendszerekre azért lesz szükség, mert automatizálják a pályázatok kezelését. A segítségükkel eltárolhatjuk és összehasonlíthatjuk az önéletrajzokat, könnyebben kapcsolatot tarthatunk a jelöltekkel, és az interjúkat is elemezhetjük. 

A kinyert adatok alapján pedig optimalizálni tudjuk a felvételi folyamatot, és a legjobb döntéseket hozzuk majd meg a jelöltek kiválasztásánál. Így ezek a rendszerek nem csupán nekünk lesznek hasznosak, hanem a munkavállalók számára is, hiszen az alkalmazásukkal nem fog majd az egész procedúra hosszú hónapokig eltartani.

(x) hirdetői tartalom

Ne maradjon le a híreinkről, iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!

Mielőtt távozna...

Kérje ingyenesen napi hírlevelünket és naponta elküldjük e-mail fiókjába a legfrissebb híreinket!

Adatvédelmi beállítások