fbpx
zöld, green, öko, Föld, környezettudatosság

Szén-dioxid kibocsátási kalkulátor segíti a médiatervezőket

Zöldebbé válnak a médiakampányok – ígéri az Initiative Hungary médiaügynökség az új, a médiatervezést segítő kalkulátoráról.

„A szén-dioxid-kibocsátás csökkentése a legfontosabb eszköz a vállalatok kezében ahhoz, hogy a klímaváltozás hatásai ellen küzdjenek. A gyártási láncolatban és az értékláncban is nagy figyelmet kap már ez a terület, de a médiakampányok tervezésekor még kisebb szerepet szánnak ennek a szempontnak a médiaipar és a megrendelői oldal szereplői. Pedig Magyarországon is létezik már eszköz arra, hogy a hasonló tevékenységek környezeti hatását kezeljék és csökkentsék” – írja a Media1-hez eljuttatott közleményében a Initiative Hungary.

A fenntarthatóság kérdésével összefüggő kihívásokra a médiaiparnak is válaszolnia kell, ezért hozta létre az Initiative a Ripple médiatervező széndioxid-kibocsátási kalkulátort – írja a médiaügynökség.

A Ripple holisztikus tervezést tesz lehetővé a saját, a szerzett, megosztott és vásárolt csatornák esetében. Ezzel érvényesül az a fontos szakmai szempont is, hogy a tervezés a saját csatornáktól induljon, továbbá figyelembe veszi az olyan megosztott csatornákat is, mint például a márkakereskedői hálózatok. A Ripple-n belül több mint 70 ilyen csatorna található, amelyek listáját az ügyfelek személyre szabhatják. Az eszköz a többcsatornás optimalizálás és a maximális hatékonyság érdekében fejlett algoritmusokat használ.

„A kalkulátor segítségével a különböző kampányok környezeti hatása összehasonlítható és eredményeként fenntarthatósági szempontból felelősebb médiastratégiát alkothatunk ügyfeleink számára. A kalkulátort az Initiative év eleje óta alkalmazza itthon és nemzetközileg egyaránt” – hangsúlyozta Spielmann Katalin, az Initiative Hungary operatív vezetője.

Így működik

A Ripple a médiakampány megjelenésének helye szerint számolja ki az átlagos szén–dioxid–kibocsátást, amelynek alapját a hordozó felület energiaszükséglete, fogyasztása adja, így az Initiative a szén–dioxid–kibocsátást ugyanolyan adatként tudja használni a tervezés során, mint a médiatervezésben használt sztenderd mutatókat. Összesen öt kategóriát különböztet meg a kalkulátor:

  • TV és rádió
  • kültéri kampány
  • digitális kültéri kampány
  • nyomtatott sajtó
  • digitális felület.

Az adatok nemzetközi sztenderd mérésekből származnak és az iparági átlagot mutatják meg minden kategóriában. Ez az eszköz jól kiegészíti az Initiative folyamatosan frissülő 5 ezer fős fogyasztói adatbázisát, a Connections Surveyt, amely a legnagyobb az országban. Az adatbázis nemcsak a fogyasztók szemszögéből vizsgálja a különböző médiatípusok használatát és hatékonyságát, de szakértői interjúkon keresztül a szakmában dolgozók meglátásait és tapasztalatait is alapul veszi, ezzel biztosítva szilárd alapokat a médiakampányok tervezéséhez.

Sokat javultak a közösségi médiás platformok a legújabb Media Responsibility Index szerint

További hírek érhetők el a Media1-en.

Borítókép: Az Initiative médiaügynökség honlapja.
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások