Együttműködésre lépett a Nemzeti Média- és Hírközlési Hatóság (NMHH) és a Helyi Rádiók Országos Egyesülete (HEROE) a helyi rádiók hallgatottságának növelése érdekében – közölte az NMHH kommunikációs igazgatósága.
Az MTI-hez eljuttatott közleményükben azt írták: a közös munka célja a helyi rádiókat és rádiózást támogató szakmai tevékenység, továbbá a helyi rádiózás médiafogyasztásban betöltött szerepének tudatosítása, erősítése. Az együttműködés fókuszában szakmai rendezvények, eszmecserék, képzések szervezése és szakmai kiadványok létrehozása áll.
A közlemény szerint az együttműködés keretében egy októberben, Kecskeméten megrendezett, közös konferencián amellett, hogy a szakmai előadások hangzottak el, az NMHH szakmai konzultációval és tanácsadással segítette a helyi rádiók munkáját.
A rendezvényen Nagy Gergely, a Scores Group kutatási vezetője beszámolt az NMHH megbízásából készült rádiós közönségmérésről, ismertette a helyi rádiók legfrissebb hallgatottsági eredményeit. Prezentációjából kiderült, hogy a helyi rádiók töretlenül népszerűek a megyei jogú városokban és a kisebb helyi vételkörzetekben is. Gerendi Zsolt, az Önszabályozó Reklám Testület (ÖRT) főtitkára bemutatta az NMHH-val szintén szerződéses kapcsolatban álló ÖRT működését, továbbá beszélt a testület elvi állásfoglalásainak gyakorlatáról és a rádiós reklámok, támogatások esetén leggyakrabban elkövetett hibákról.
Müller Pál, a „Miért Rádió?” egyesület projektmenedzsere elmondta, hogy az általa képviselt rádiópiaci összefogás fő célja a döntéshozók figyelmének ráirányítása a rádióban mint hatékony marketingkommunikációs eszközben rejlő lehetőségekre. Szó esett az iparági összefogás, az Atmedia és az NMHH nemrégiben indult közös kutatásáról is, amely a fiatalok rádióhasználati szokásait és motivációit helyezi górcső alá.

Ha feliratkozik a Media1 Telegram-csatornájára, sosem marad le a híreinkről!
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozhat hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint feliratkozhat a hírlevelünkre is!