fbpx
gumi

Ellenőrizd rendszeresen a keréknyomást! (x)

Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »

Az autóval történő elindulás előtt több mindent érdemes ellenőrizni. Alapvető fontosságú, hogy nézzük meg, működik-e a fék, úgy reagál-e a kocsi a kormánymozdulatokra, ahogyan kell. A fényszórók és különféle lámpák ellenőrzése szintén hasznos, kiváltképp, ha sötétben kelünk útra.

Miután az autó és az út közötti kapcsolatért a gumiabroncsok felelősek, így ezek állapotának vizsgálatát sem szabad elmulasztani. Szemrevételezéssel is meg lehet állapítani, ha valamelyik abroncs defektes vagy a kelleténél jóval alacsonyabb benne a nyomás. Lehetnek azonban olyan apróbb eltérések az ideális guminyomástól, amit a szemünk nem érzékel.

Ezért fontos a megfelelő keréknyomás

A gumik mellett a levegő az egyik kulcsszereplő abban, hogy legyen, ami megtartsa az autó súlyát. Így tehát értelemszerűen egyáltalán nem mindegy, hogy milyen mértékben fújjuk fel a kerekeket.

A jármű stabilitását, irányíthatóságát is befolyásolja, hogy pontosan arra az értékre fújjuk-e fel a nyári avagy a téli gumikat, amiket a gyártó előírt. A fékezési tulajdonságok sem lesznek optimálisak, ha eltérünk az ideális keréknyomástól.

Így tudod precízen ellenőrizni az abroncsokat

Ha meggyőződtél szemrevételezéssel arról, hogy a gumin nincs sérülés, akkor érdemes legalább havonta egyszer műszeresen is ellenőrizni a keréknyomást.
Azt, hogy milyen mértékben kell egy autógumit felfújni, az autó gyártója határozza meg.

Ahhoz, hogy megtaláld ezt az értéket, nézd meg, mit ír a gépkocsi kezelési útmutatója. Az optimális keréknyomás értékét általában meg lehet találni a vezető oldali ajtón agy a tankbetöltő ajtaján is.

Számít, hogy mikor végzed a mérést

Az autógyártók a keréknyomást hideg állapotra határozzák meg. Jó, ha tudod, hogy a kerékben megnő a nyomás, ahogyan üzemi hőmérsékletre melegszik. Néhány száz méter megtétele után ez meg is történik.

Éppen ezért érdemes a keréknyomás mérését az első indulást megelőzően megejteni. Ha elmész a legközelebbi benzinkútra, majd ott mérsz, akkor fals adatokat fogsz kapni. Szintén csalóka lehet az adat, ha ugyan otthon méred meg a keréknyomást, de a tűző napon állt a kocsi már órák óta.

Így hajtsd végre a műveletet

Amint már fentebb említettük, a benzinkutak keréknyomás-ellenőrzőit nem érdemes használnod. A legjobb, amit tehetsz, hogy vásárolsz egy digitális nyomásmérőt. Persze ha inkább az analóg eszközöket preferálod, olyat is találsz az autós kellékeket áruló boltokban.

A szelepsapka levétele után helyezd rá a műszert a szelepre, majd mérd meg a nyomást. Ha végeztél, tedd vissza a védőkupakot a szelepre, így megóvhatod a szennyeződésektől a szeleptűt.

Bár a mostanság gyártott autók mindegyikében van már szenzoros mérőrendszer (TPMS), nem érdemes kizárólag erre hagyatkozni. Van, amelyik csak húsz km/h-s sebesség fölött működik, így a hideg nyomásértéket nem tudja ellenőrizni. Ráadásul egyes TPMS rendszerek csak a 25%-os nyomáscsökkenés esetén jeleznek.

(x) hirdetői tartalom

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások