fbpx
A Vodafone Magyarország üzlete a Duna Plázában

Jóvátételt ad a Vodafone Magyarország az ügyfeleinek, amiért megtévesztette őket

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) megállapította, hogy a Vodafone valótlanul hirdette korlátlanként egyes mobilnet-kiegészítő csomagjait. A cég elismerte a jogsértést és extra adatkerettel kompenzálja az érintett ügyfeleket – ezzel 60 millió forintra mérsékelve a rá kirótt bírságot.
Teads

Tűpontos célzás a másodpercek töredéke alatt – Hogyan működik a Teads mesterséges intelligenciája? (x)

A digitális reklámpiac régóta egy nehéz választás előtt áll: minőség vagy széles elérés? Az elmúlt néhány évben, ahogy a vásárlás egyszerűbbé és gyorsabbá vált, a reklámipar konszolidálódott, a hirdetők egyre nagyobb közönséget szerettek volna megszólítani, ám mindez a minőség rovására ment. A Teads erre egy saját mesterséges intelligencia-rendszer fejlesztésével válaszolt, amely milliszekundumok alatt képes eldönteni, hogy egy adott felhasználónak mikor és milyen hirdetést jelenítsen meg a rendszer.

Tovább a részletekért »

A nemzeti versenyhatóság vizsgálata szerint a Vodafone Magyarország Zrt. megtévesztően népszerűsítette a mobilinternet-díjcsomagjai mellé választható, bizonyos közösségi alkalmazások korlátlanságát ígérő kiegészítő csomagját olyan szavakkal, hogy például „korlátlan közösségi élmény”.

A reklámok állításaival szemben a GVH megállapította, hogy csomagok valójában nem voltak korlátlanok, mivel bizonyos funkciók használata (például a beágyazott médiatartalmak megtekintése) valójában csökkentette az ügyfelek adatkeretét.

A Vodafone az eljárás során együttműködött a Gazdasági Versenyhivatallal: elismerte a jogsértést, lemondott a jogorvoslatról, emellett a tisztességtelen gyakorlat jóvátételét vállalta a fogyasztók felé. Ennek keretében a cég valamennyi, jelenleg ilyen csomagot használó ügyfelének (vagyis minden olyan előfizetőnek, akinek a vállalás megvalósításakor Vodafone Pass-ot tartalmazó díjcsomagja vagy kiegészítő Pass szolgáltatása van) 3 GB-os extra adatkeretet biztosít. A Vodafone sms-ben fogja értesíteni a kompenzációról az érintett ügyfeleket.

A GVH Versenytanácsa a cég együttműködését és a fogyasztói kompenzációt is figyelembe véve döntött a 60 millió forintos bírságról. A versenyhatóság egyúttal eltiltotta a távközlési szolgáltatót a jogsértő gyakorlat folytatásától.

A hatóság hétfői közleményében jelezte azt is, hogy a Vodafone fogyasztói jóvátételi programjának végrehajtását rendszeresen ellenőrizni fogja.

További hírek érhetők el a Media1-en. Ott vagyunk Facebookon is.

Borító: A Vodafone Magyarország üzlete a Duna Plázában. Fotó: Ladányi András / Media1
Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások