fbpx
fogyás, fogyókúra

7 diétás tipp, amivel akár néhány hét alatt látványos eredményt érhetünk el (x)

Végre valahára beköszöntött a jó idő, ami nem csak azt jelenti, hogy elkezdtek virágozni a fák, hanem azt is, hogy észbe kaptunk: hamarosan itt a nyár! A nyár pedig egyet jelent a harminc fokos meleggel, a rövid szoknyákkal, a standon eltöltött napokkal és ezzel együtt a falatnyi fürdőruhákkal. Azaz, ha már eddig nem tettük, itt az ideje, hogy sürgősen elkezdjük felkészíteni a testünket ezekre a „kihívásokra”. Ha ugyanis feszesebb, izmosabb, itt-ott vékonyabb alakkal vágunk neki a nyárnak, sokkal magabiztosabbak lehetünk a bőrünkben.

Természetesen az lenne a legjobb megoldás, ha mindenki úgy fogadná el és szeretné magát, ahogy van: egy kis narancsbőrrel, néhány plusz kilóval és társaikkal együtt. De lássuk be, ezt egyrészt a társadalom sem szorgalmazza különösebben, másrészt pedig sokkal bonyolultabb elérni, hogy szeressük a hibáinkat, mint egy kicsit leadni a súlyunkból. Éppen ezért most arra vállalkozunk, hogy néhány diétás tippel kicsit közelebb vigyünk a kívánt álomalakhoz!

7 szuper diétás tipp a gyors eredményekhez

Tény, hogy a célnak nem a gyors súlyvesztésnek kellene lennie, hanem annak, hogy életmódváltással egészségesebb életet éljünk. De ahogyan a mondás tartja, a kereslet alakítja a kínálatot, így most néhány olyan tipp következik, amit akár a nyár előtti néhány hónapban is bevethetünk, SOS jelleggel.

Víz, víz és egy kis víz

Biztosan mindenki hallotta már, de nem lehet elégszer elmondani: naponta legalább 2-3 liter vizet fogyasszunk el! Nem kólát, nem más cukros üdítőt, vizet. Ez felgyorsítja az anyagcserét, kimossa a méreganyagokat, így pedig a súlyvesztésre is jó hatással lehet.

Cukormentes élet

Ha gyorsan szeretnénk nagyobb feleslegtől megszabadulni, akkor sajnos szigorúnak kell lennünk magunkhoz: semmiféle cukrot nem fogyaszthatunk. Ebbe a sima cukor mellett a barnacukor és a méz is beletartozik – ezeket is hanyagoljuk. Eritrittel és xilittel azért kiválthatjuk ezeket.

Citromos víz

A citromos víznek mintha szuperereje lenne: beindítja az emésztést, gyorsítja az emésztést és még fel is pörget, ha reggel fogyasztunk belőle. Ráadásul kicsit izgalmasabbá is teszi a vizet – amiből ugyebár naponta minimum 2-3 litert kell meginnunk!

Fehérjék minden mennyiségben

Aki egy kicsit is otthon van a diéták világában, biztosan hallott már a fehérje diétáról. Ennek alapja, hogy a szénhidrátok és zsírok minimalizálása mellett minél több fehérjét vigyünk be a szervezetünkbe. Ha készen állunk arra, hogy a köreteket és a pékárukat kizárjuk az étrendünkből, akkor a fehérje diéta segítségével igen hamar látványos eredményeket érhetünk el.

Vacsorafigyelő

Szintén régi módszer, de működik: figyeljünk arra, hogy estére minél kevesebbet együnk, helyette inkább napközben töltsük fel a testünket! Nem azt mondjuk, hogy ne vacsorázzunk, hiszen egy-egy étkezés kihagyása nem megoldás – ilyen esetekben ugyanis a testünk átkapcsol, és elkezd raktározni. Inkább csak azt tanácsoljuk, hogy kisebb adagot együnk, például a fehérje diétából kiindulva. Azaz: valamilyen sovány húst zöldséggel.

Tízórás keret

Van, aki egész egyszerű módszerre esküszik: mindenfélét fogyasztanak, a lényeg, hogy a táplálkozások időpontja beleférjen egy tízórás keretbe. Azaz, ha reggel kilenckor eszünk először, akkor az utolsó étkezésünket este hétig tudjuk le. Azok szerint, akik kipróbálták, ez sokat segíthet a hasi zsír lefaragásában. Ha pedig emellett betartjuk a többi, fent említett tanácsot, még hamarabb láthatjuk az eredményeket.

Étrend-kiegészítés

Sokan ódzkodnak tőle, pedig semmilyen hátulütője nincs annak, ha valaki étrend-kiegészítőket fogyaszt. Ezek lehetnek olyan termékek, amelyek segítenek, hogy jobban menjen az edzés, lehetnek fehérje alapúak, amelyek segítik az izmok épülését, de lehetnek akár zsírégetők is – a lényeg, hogy a saját testünkre szabjuk.

Mire figyeljünk még?

Ez eddig mind szép és jó: ha minden tippet következetesen, kitartóan alkalmazunk, akkor egészen hamar észrevehetünk magunkon pár változást. De muszáj kiemelnünk, hogy a diétázás önmagában azért kevés. Egyes teóriák szerint az alakformálás, a fogyás 80%-ban függ az étkezéstől és 20%-ban a sporttól. Mégis: a testmozgás rengeteget tesz azért, hogy mihamarabb elérjük a célunkat. (Ráadásul minden ember esetében változó lehet, hogy mennyit tesz hozzá a fogyáshoz vagy akár az izomépítéshez.)

A sport beindítja az anyagcserét, felpörget, boldogabbá tesz, építi az izmokat és égeti a zsírt: azaz, ha jól végezzük, az egész testünkre szuper hatással van. Ha igyekszünk heti pár edzés beiktatni – mondjuk heti 3-4 alkalommal fél órát –, plusz odafigyelünk az étkezésünkre, akkor voilá: máris életmódváltásba kezdtünk! Ahhoz persze, hogy ne csak a külsőnkre, hanem az egészségünkre is jó hatással legyen mindez, érdemes hosszú távon is fenntartani a jó szokásainkat. Ehhez pedig egy jó adag kitartásra lesz szükségünk!

(x) Hirdetői tartalom

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások