fbpx
eritrit

Cukor helyett használj édesítőszert (x)

Elképzelhető, hogy már régóta a paleolit étrendet követed és igyekszel mindenben maximálisan eleget tenni az egészséges táplálkozás szabályainak. Hiányzik azonban valami, amelyről a legnehezebb lemondanod. Ez a cukor. Nos, van számodra egy jó hírünk. Nem kell lemondanod az édes ízről.

Nem számít, hogy xilit, eritrit vagy stevia mellett döntesz, mindegyik képes reprodukálni a szacharóz és a répacukor kellemes zamatát. Így ha már elköteleződtél a paleolit diéta mellett, akkor sem kell megtagadnod magadtól az élet apró örömeit.

Az édesítőszerek lehetséges csoportosítása

Az édesítőszereknek számtalan különböző csoportja létezik. Így például gyakran találkozhatunk a piacon növényi eredetű édesítőszerekkel, cukoralkohollal, illetve mesterséges édesítőszerekkel is. Kiszerelésüket tekintve is elmondhatjuk, hogy a lehető legváltozatosabb csomagolásokban állnak a rendelkezésünkre.

Fellelhetők tabletta formájában, por állagban vagy akár folyadékként. Érdemes annak függvényében választanunk, hogy éppen mire szeretnénk használni. Forró teába kiváló lehet a tabletta, hiszen abban gyorsan feloldódik. Ellenben, ha hideg italunkat szeretnénk megédesíteni, javasolt inkább folyadékban beszerezni.

Típusok és fajták

Akármilyen típusú édesítőszer mellett is döntünk, a PaleoCentrum termékeinek kínálatában könnyedén megtalálhatjuk a nekünk megfelelőt. De nézzük meg közelebbről, pontosan milyen típusai is létezhetnek az édesítőszereknek.

  1. Cukoralkoholok

A cukoralkoholokhoz tartozik többek között a laktit, a xilit (xilitol, nyírfacukor) vagy az eritrit. Ezek az édesítőszerek mesterséges úton is előállíthatók és a természetben is megtalálhatók. Körülbelül ugyanolyan édesek, mint a kristálycukor. Ugyanakkor fontos tudni, hogy a kutyák számára a xilit méreg, ezért nem tanácsos házi kedvencünk elérhető távolságában tartani azt.

  1. Mesterséges édesítőszerek

A kristálycukornál sokkal édesebb, a mesterséges édesítőszerek kategóriájába tartozik a szacharin és a ciklamát. Minthogy jóval édesebbek a hagyományos cukornál, már egy egészen kis mennyiség is elegendő lehet belőlük ahhoz, hogy elérjük a kívánt ízt. Ár-érték arányban elmondható, hogy nem túl drágák. Ezenkívül szinte semmilyen káros hatással nincsenek az egészségre.

  1. Növényi eredetű édesítőszerek

Természetesen nem hagyhatjuk ki a növényi eredetű édesítőszereket sem. Ide tartozik a neoheszperidin, a stevia vagy a taumatin. Ezek közül kiemelhetjük a steviát, amely egy rendkívül népszerű édesítőszer, javasolt azonban óvatosan bánnunk az adagolásával, mert háromszor édesebb a cukornál.

Amennyiben tehát egészségtudatosan szeretnénk étkezni, tanácsos a hagyományos cukrot édesítőszerrel helyettesíteni. Így nemcsak az „örömszerző forrásunkat” tarthatjuk meg, hanem az egészségünket is megőrizhetjük.

(x) Hirdetői tartalom

Szóljon hozzá!

Értesüljön azonnal a legfontosabb médiás hírekről!

Lájkolja Facebook oldalunkat!


Kérje ingyenesen napi hírlevelünket!

Adatvédelmi beállítások