Mint írták, ezekkel a kártyákkal a rászorulók a következő szolgáltatásokhoz jutnak:
- a kártya aktiválásának első napján korlátlan magyarországi mobilinternet-hozzáférés;
- 5GB mobilinternet (30 napon belül felhasználható);
- 50 perc belföldi hanghívás (30 napon belül felhasználható);
- díjmentes nemzetközi hívás alapdíjas ukrán telefonszámokra (visszavonásig);
- díjmentes roaming Ukrajna területén (visszavonásig).
A segélycsomag része 1300 mobiltelefon is.
A sim-kártyákat és a telefonokat a kontingens erejéig ukrán személyi dokumentummal rendelkezők vehetik igénybe a határmentén kihelyezett regisztrációs pontokon Záhonyban, Lónyán és Tiszabecsen, valamint két budapesti helyszínen, a Nyugati pályaudvarhoz közel eső WestEnd City Centerben és az Aréna plázában található Yettel üzletekben.
Hozzátették: a mobiltársaság a Magyar Református Szeretetszolgálattal (MRSZ) együttműködve további telekommunikációs eszközöket és szolgáltatásokat is biztosít a krízishelyzetben: az MRSZ rendelkezésére bocsátott 10 darab, korlátlan hang- és mobilnet-hozzáféréssel rendelkező telefont, amit a segélyszervezet koordinálásában kvázi „telefonfülke” funkcióval bárki igénybe vehet a határátkelők közelében és a Nyugati pályaudvarnál.
Ingyenes WiFi-ket is felajánlottak
A menekültek támogatására üzembe helyeztek 4 darab nagy kapacitású, könnyen mobilizálható wifi routert, amelyre ingyenesen csatlakozhatnak a felhasználók. Ezek elérhetősége a segélyszervezet koordinálásában változhat: helyileg ott biztosítják, ahol éppen a legnagyobb igényt látják rá.
„A humanitárius partnerszervezeteinkkel folyamatos kapcsolatban vagyunk és rendszeresen konzultálunk. A szakemberektől érkező igények alapján arra törekszünk, hogy telekommunikációs szolgáltatásainkkal, szakértelmünkkel és kollégáink összefogásával lehetőleg gyors és releváns segítséget nyújtsunk a krízishelyzetben”
– fogalmazott Peter Gazik, a Yettel Magyarország (korábbi nevén Telenor Magyarország) vezérigazgatója.
A Yettel munkatársai belső szervezésben tárgyi-, élelmiszer- és pénzadománygyűjtést is folytatnak a törökbálinti Yettel székház, a szegedi ügyfélszolgálati központ és az értékesítési hálózatban dolgozó munkatársak részvételével. A munkatársak révén összegyűlt pénzadományt a szolgáltató megduplázza.
Mint azt a közleményben felidézték: a Yettelnél továbbra is érvényben van, hogy jóváírja az Ukrajnában roamingoló ügyfeleinek SMS-, hívás- és adatforgalmi költségeit és a hazai hálózatából ukrán telefonszámokra indított nemzetközi hívások díját. A jóváírás folyamatáról egy tájékoztató honlapot is létrehoztak, mely ide kattintva érhető el.
További híreket talán a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon és a Twitteren, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!