Ivánka Iván, az Ivanka Group vállalkozásfejlesztési cégcsoport elnök-vezérigazgatója elmondta:
A cookie-k (sütik) számos rendkívül fontos információhoz juttatják a weboldalak üzemeltetőit, miközben a felhasználóknak is segítséget nyújt, hiszen megjegyzi az adott honlapon végzett munkafolyamatokat.
Mint magyarázta, a sütik négy nagy kategóriába sorolhatók. Az első, az úgynevezett munkamenet sütik elengedhetetlenek a megfelelő felhasználói élményhez, a felhasználást elősegítő sütik a felhasználónév, jelszó és egyéb adatok tárolásában játszanak szerepet, a teljesítmény cookie-k arról gyűjtenek információt, hogyan keresünk és használunk egy adott weboldalt. A hirdetési sütik azért hasznosak, hogy a felhasználó a számára relevánsabb hirdetésekkel találkozzon az interneten böngészve.
„Egy webhely látogatásánál, a sütik elfogadásával egy fájl kerül fel a számítógépre. Ezek egyáltalán nem veszélyesek, nem kémkednek, csupán a szokásokat, egyedi igényeket dokumentálják, majd azokat a megfelelő módon, az adatvédelmi szabályokat betartva kezelik”
– fogalmazott Ivánka Iván.

Véget ér a sütik kora, és ezzel az internetes marketing egy új korszakba lép
A jelenlegi állapot ugyanakkor nem tart örökké, 2023-tól ugyanis a harmadik feles sütiket bedarálja a Google. Ivánka elmondása szerint ez egyrészt azt jelenti, hogy megszűnik az egyik legkedveltebb marketingeszköz a vállalkozások számára, miközben a felhasználók úgy érezhetik, minden korábbinál magasabb szinten védik a magánszférájukat.
A szakember szerint a Firefox és a Safari esetében ezeket a sütiket már most is blokkolták, a Google Chrome viszont ezeknél jóval népszerűbb böngésző Magyarországon, így a harmadik féltől származó sütik kivezetése itt sokkal több embert és céget is fog majd érinteni, ekkor lesz érzékelhetőbb a hatása.

„A Google már 2020 elején bejelentette a harmadik feles sütik eltörlésére vonatkozó szándékait, ezért fel lehetett volna időben készülni rá, de még most sincs késő. A lényeg, hogy minden cégnek legyen saját felülete, saját domainje és tárhelye, ahonnan a kommunikációt önerőből végre tudja hajtani. Ez nem azt jelenti, hogy minden mástól meg kell szabadulni, de ki kell szélesíteni a csatornákat, hiszen ezek használata ma már nem versenyelőny, hanem az életben maradás feltétele”
– szögezte le Ivánka, aki példaként említette, hogy kirívó esetekben a közösségi oldalak akár egy teljes napig le tudnak állni technikai okokból, az organikus elérések aránya drasztikusan lecsökkent az utóbbi időszakban, ezért kizárólag a rajtunk kívülálló erőforrásokra nem lehet alapozni.
Ivánka Iván a cégeknek azt tanácsolja, tájékozódjanak, hiszen számos olyan bérelhető technológia áll ma már rendelkezésre marketingcélokra, mely a kis- és középvállalkozások számára is megfizethető.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk a Facebookon, valamint iratkozzon fel a hírlevelünkre is!