A marketingcél
Az ügyfélnek új minőségi potenciális ügyfeleket kellett generálnia az Aegon kötelező gépjármű-biztosítás szolgáltatásához folyamatos CPA-optimalizálással, valamint egyértelmű befektetésmegtérülési- (ROI) és teljesítmény jelentésekkel.
Pék Zsolt, az Aegon online értékesítési vezetője elmondta: „mivel az Aegon minden kampány megtérülését külön méri, folyamatosan elemezzük a hirdetésekbe fektetett összegek megtérülését, és hosszútávon a nyereséges csatornákba fektetünk be újból”.
A megoldás
Amiért az Aegon a Taboolát választotta:
A Taboola egyike a vezető globális tartalomfelfedező és natív hirdetési platformoknak, és a Project agora exkluzív partnere a CEEMEA régió 25 piacán.
A natív tartalomajánló hirdetések lehetővé teszik, hogy a hirdetők a fogyasztókat olyan pillanatokban érjék el, amikor aktívan keresnek új tartalmat, élményeket.
Pék Zsolt elmondta, hogy a Taboolát többek között a „kedvező és kiszámítható árazás” miatt is választották, de a Taboola natív jellege is nagy vonzerőt jelentettek. Pék Zsolt kifejtette, hogy „a bannervakság kevésbé fordul elő a natív hirdetések esetében, mint a hagyományos, display hirdetéseknél, mivel a felhasználók tartalomként tekintenek rá. Emellett az adott hirdetési hálózaton belüli weboldalak minőségének is nagy szerepe van.”
A kampány
Az Aegon bevált natív hirdetési gyakorlata a következő volt:
Létrehoztak egy dedikált landing oldalt, rajta hasznos tartalmakkal és tippekkel arról, hogyan csökkenthetik a felhasználók az éves kötelező gépjármű-biztosítási díjaikat.
Az oldalt Taboola kampányok reklámozták, amelyek 3 kreatívot tartalmaztak, 5 változó címmel. Kétlépcsős konverzió volt a cél:
1) a felhasználók kattintsanak az oldalra, és lépjenek kapcsolatba a tartalommal
2) regisztráljanak, hogy teljes útmutatót kapjanak a díjak csökkentéséről.

A hirdetések olyan népszerű és márkabiztonsági szempontoknak is megfelelő, prémium magyar oldalakon jelentek meg mint a 444, a Portfolio, az Alon, a Promotions.
Az eredmények:
- A ROAS (The Return on Ad Spend – azaz a reklámokra fordított összegek megtérülése) átlagosan 21 százalékkal jobb volt mint az ügyfél más hirdetési csatornái.
- A generált leadek 88 százaléka új volt az Aegon adatbázisában.
Pék Zsolt a sikeres kampányt értékelve megjegyezte, hogy „az erős ROAS mellett az is fontos, hogy egy kampányból elegendő volument tudjunk generálni. Erőforrásaink végesek, ezért a lehető legjobban kell kihasználnunk azokat. A kampány ebből a szempontból is jól teljesített, a leadek 88 százaléka új volt.”
Tudj meg többet!
(X) Fizetett hirdetés