Egyelőre csak tesztfázisban, de elindult a Facebook élő ügyfélszolgálata a közösségi platform bizonyos felhasználói számára – írta a Facebook anyacége, a Meta közleménye nyomán a Telex. A szolgáltatás egyelőre kizárólag angol nyelven és az Egyesült Államokban érhető el.
A lépéssel a jövőben a Facebook felhasználói élő emberrel léphetnek kapcsolatba, ha valamilyen problémájuk van a fiókjukkal – szemben az eddigi, hibajelentéses rendszerrel. Az új funkcióval egy „Facebook Support” nevű ablakban egy valódi ügyfélszolgálatossal lehet beszélgetni.

A közleményből kiderült az is, hogy egyelőre csak bizonyos problémák körére korlátozódik az ügyfélszolgálat:
Az első tesztelési fázis azokra összpontosít, akik szokatlan tevékenység miatt nem férnek hozzá a fiókjukhoz, vagy akiknek a fiókját a közösségi normák megsértése miatt felfüggesztettük. Ez lesz az első alkalom, hogy a Facebook élő segítséget nyújt a fiókjukból kizártaknak.
Azt is bejelentették, hogy a tartalomgyártók számára fejlesztenek a hozzászólások moderációján, így például egyszerűbb lesz blokkolni egy felhasználót, valamint az általa létrehozott újabb fiókokat, és elrejteni a nem kívánt kommenteket.
Magyarországon is lenne igény az ügyfélszolgálatra
Ahogy arról a Media1 beszámolt nemrégiben, a MarketingCommando friss kutatása szerint a megkérdezett magyar kis- és középvállalkozások több mint fele panaszkodott arra, hogy amikor a céges oldala vagy hirdetési fiókja tiltásba került, nem tudta meg, hogy mi áll a tiltások hátterében, miközben egy komolyan bevételkiesést eredményezett számukra. Már csak emiatt is hasznos lenne, ha idővel magyar ügyfélszolgálata is lenne a Facebooknak, és ott mindenféle problémák kapcsán kérdéseket lehetne feltenni élő emberek számára.
További híreket talál a Media1-en!