A ma már nem létező Buda-Császárfürdő állomáson egymásba ütközött a MÁV esztergomi személyvonata és a Budapesti Helyiérdekű Vasutak szerelvénye 1952. december 26-án reggel 6 óra 39 perckor. A balesetnek 26 áldozata volt, 59-en pedig megsérültek. A magyar vasúti közlekedés egyik legsúlyosabb, évtizedekig agyonhallgatott balesetét és annak utóéletét dolgozza fel az RTL Klub XXI. század című műsorának hétfő esti, 23:40 perckor kezdődő adása.
A katasztrófa körülményeit azonnal vizsgálni kezdte a rendőrség és nagyon gyorsan bekapcsolódott az Államvédelmi Hatóság is. Az ÁVH már a helyszínen őrizetbe vette a váltókezelőt, az állomásfőnököt és a forgalmi szolgálattevőt, és szinte azonnal megállapították, hogy a balesetért Molnár Imre váltókezelőt terheli a felelősség.
A férfit másnap, december 27-én rögtönítélő bíróság halálra ítélte, kegyelmi kérvényét elutasították és az ítéletet a tárgyalást követően alig másfél órával később, késő délután végre is hajtották a Kozma utcai börtönben. Özvegye és három gyermeke évekig nem tudott hivatalosan szerettük kivégzéséről, a feleség leveleit ide-oda küldözgették, de a korszak abszurditását jól példázza, hogy végrehajtók évekkel később is próbálták a mélyszegénységben nyomorgó családon behajtani a perköltséget.

Baleset történt vagy szabotázs? Miért reagált a rendszer ilyen gyorsan és ilyen kíméletlenül? Rehabilitálták-e Molnár Imrét? Ezekre keresi a választ a XXI. század című műsor.
További híreket talál a Media1-en! Csatlakozzon hozzánk Facebookon, valamint iratkozzon fel napi hírlevelünkre!