fbpx
Facebook felhasználók egymás mellett

Monopóliumellenes vizsgálatot indít az EU a Facebooknál

Az uniós tisztviselők arra kíváncsiak, hogy a közösségi hálózat mennyire torzítja a hirdetési piacot azáltal, hogy kétmilliárd felhasználójának ingyen adja Marketplace (Piactér) szolgáltatásait.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Az Európai Bizottság hamarosan hivatalos monopóliumellenes vizsgálatot indít a Facebook, illetve a Facebook Marketplace nevű piactér működésével kapcsolatban. A Reuters és a Financial Times jelentése szerint a vizsgálat várhatóan a rivális cégek panaszaira összpontosul, mely szerint a Facebook piaci erejét tisztességtelen versenyelőnyre használja fel.

A Facebook Marketplace 2016-ban indult, és a vállalat szerint most havonta több mint egymilliárd felhasználót ér el világszerte, 94 országban.

A legtöbb hirdetéssel foglalkozó vállalat arról panaszkodik, hogy tőlük eltérően a Facebook nem számít fel díjat a Marketplace-en való listázásért, ehelyett a célzott hirdetések mozgatórugójaként használja.

A Financial Times több forrást is idézett, melyek szerint a hivatalos vizsgálat a napokban megkezdődhet, bár az időzítésről még mindig tárgyalnak, és a vizsgálat körét is véglegesítik:

  • „A Facebook és az Európai Bizottság kapcsolata a bizonyítékok gyűjtésének korai szakaszában feszült volt.”
  • „A Facebook még Brüsszelt is bíróság elé állította azon aggodalmak miatt, hogy a tisztviselők által feltett kérdések túl tágak és beleszólnak az alkalmazottak magánéletébe.”

A Facebook külön monopóliumellenes eljárással áll szemben az Egyesült Királyságban, ahol a Verseny- és Piacfelügyeleti Hatóság azt vizsgálja, hogy a vállalat az összegyűjtött adatokat felhasználja-e az online reklámozás versenytársainak aláásására – közölte az FT.

A Bizottság korábban szintén fellépett a Google, az Apple és az Amazon ellen.

Még több hír található a Media1.hu oldalon! Iratkozzon fel a Media1 ingyenes napi hírlevelére, hogy ne maradjon le a történésekről!

Borítókép: Facebook Fotó: Stock / Depositphotos

A Media1.hu hírportál E-kereskedelem rovatának támogatója a Jófogást, Használtautó.hu-t és az Autónavigátor.hu-t működtető Adevinta Hungary. (x)

 

Szóljon hozzá!