fbpx
Az emag oldala

Több éven át megtévesztette a vásárlókat az eMAG internetes áruház

A Gazdasági Versenyhivatal (GVH) a történtek miatt 200 millió forint bírságra és közel 4 milliárd forint értékű jóvátételre kötelezte az online áruház üzemeltetőit. A webáruház több száz kampányát érintő akciózási gyakorlatát vizsgálta meg a hatóság, egészen 2014 júliusáig visszamenőleg.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A GVH által lefolytatott eljárás feltárta, hogy az eMAG a kampányok során nem alakított ki olyan belső szabályokat, amelyek biztosították volna, hogy „eredeti” árként a termék tényleges, jellemző ára jelenjen meg: ehelyett az áthúzott árak korábban csak alkalomszerűen, nagyon rövid időre érvényesültek

írja a Media1-hez is eljuttatott szerdai közleményében a versenyhatóság.

A cégcsoport az eljárás során együttműködött a Gazdasági Versenyhivatallal, és a jogsértés jóvátételét célzó intézkedéscsomag megvalósítását vállalta a hatóság felé. Ennek keretében az eMAG felhagy a megtévesztő akciókkal, megfelelően átalakítja árképzési és árfeltüntetési gyakorlatát, és ezt a piactéri partnereitől, azaz az eladóktól is elvárja.

Emellett az elmúlt 12 hónapban vásárló fogyasztók egyenként háromezer forint értékű kuponkedvezményben részesülnek, összesen legalább 1,08 milliárd forint értékben. A cégcsoport továbbá nagyságrendileg 2,88 milliárd forint értékben vállalja, hogy elősegíti a magyar vállalkozások online kereskedelmi jelenlétét: többek között jutalék-csökkentéssel, oktatással, hirdetési felülettel és logisztikai szolgáltatásokkal támogatja majd partnereit.

Easybox csomagautomata - az eMag és az Extreme Digital közös csomagátadója
Easybox csomagautomata – az eMag és az Extreme Digital közös csomagátadója

A vállalások lehetőséget biztosítanak magyar cégek külpiaci terjeszkedésre is az eMAG külföldi (román és bolgár) platformjain. Mindez a GVH szerint hozzájárulhat a magyar vállalkozások külpiacra jutásához, export árbevételének növeléséhez, gazdasági helyzetének javításához, különösen a jelenlegi pandémiás helyzetben.

A nemzeti versenyhatóság a vállalások teljesítésének előírása mellett 200 millió forint bírság megfizetésére is kötelezte a platform üzemeltetőit: a Dante International SA-t, illetve az Extreme Digital – eMAG Kft.-t. A vállalkozáscsoport az egyezség keretében vállalta, hogy nem támadja meg bíróságon a GVH döntését.

Reagált az eMAG

Az eMAG a hatóság közleményére úgy reagált, hogy a 2018-as Black Friday kampányát találta kifogásolhatónak a GVH. A cég a portfolio.hu-n közölte, álláspontja szerint „az akciók megszervezése kapcsán mind az árazás, mind a készletezés vonatkozásában körültekintően járt el, nem tévesztette meg a fogyasztókat”.

A jövőre nézve az eMAG vállalta, hogy leárazásai során egy adott termékre adott árengedmény mértékének megállapítása során a viszonyítás alapjául mindig a megelőző 30 nap során alkalmazott legalacsonyabb árat veszi alapul.
Uniós szinten küszöbön áll az árazásra vonatkozó direktíva bevezetése, amelyet majd a hagyományos boltok mellett a  jóval dinamikusabb értékesítési ütemet diktáló e-kereskedelmi cégekre is relevánsan alkalmazni lehet. Ezeket 2022-től kell majd végrehajtatni a tagállamokban, és várakozásaim szerint kedvezőbbek lesznek majd az online kereskedőkre nézve”

– írja a Media1-nek eljuttatott közleményében Várkonyi Balázs, az eMAG Magyarország ügyvezetője.

A megállapodás kapcsán a fogyasztóknak biztosított bruttó 3000 forintos kuponnal kapcsolatban elmondta az eMAG, hogy minden ügyfele számára jóváírja a vásárlók fiókjaiban, akik az elmúlt 12 hónapban bármilyen értékben vásároltak akár az eMAG-tól, akár egy Marketplace-partner kereskedőtől.

A kupon 6 hónapig lesz érvényes, és legalább 10 ezer forintos kosárérték elérése esetén lehet majd beváltani.

Indul az Open Hungary

A partnerei támogatásával kapcsolatban az eMAG elmondta, hogy elindítja Open Hungary programját, amelynek keretében a Marketplace felületén korlátlan ideig 50 százalékos kedvezményt biztosít az eladások után minden olyan, Magyarországon működő vállalkozásnak, amelyet kis, közepes, vagy nagy gyártási sorozatban, vagy kézművesként nem élelmezésű termékeket állít elő, és éves nettó árbevételük 100 millió forintnál alacsonyabb. E vállalkozások számára az eMAG Marketplace 3 éven keresztül 25 százalék kedvezményt nyújt a logisztikai szolgáltatásokra, továbbá a programban részt vevő, értékesítést végző nonprofit szervezetek jutalékát teljes mértékben elengedi.

Emellett az eMAG Magyarország Marketplace platformján jelenlévő kereskedők feltölthetik meglévő ajánlataikat az eMAG román és a bolgár platformjaira. A vállalat három éven keresztül minden hazai partner számára egy-egymillió termékig ingyenesen lefordítja a termékek adatlapjait bolgár és román nyelvekre, illetve ugyanennyi ideig biztosít ingyenes, helyi nyelven működő ügyfélszolgálati szolgáltatást a magyar partnereknek a két piacon. Az eMAG Magyarország a teljes szállítási folyamat megszervezésével, továbbá a Romániába irányuló értékesítések esetén integrált logisztikai szolgáltatás biztosításával segíti a két régiós ország piacára nyitni kívánó kereskedőket.

A hazai kkv-kat támogató program megvalósítása érdekében az eMAG 81 új munkahelyet hoz létre Magyarországon, és elindítja eMAG Fulfilment in Hungary programját, amelynek keretében legalább 3 éven keresztül lehetővé teszi a hazai Marketplace partnerek számára saját magyarországi raktárainak használatát, tárolási szolgáltatással, termékleltározással, megrendelés felvétellel, átvétellel, csomagolással, szállítással, visszaszállítással és ügyfélszolgálattal együtt.

Még több hír található a Media1-en!

Borítókép: eMAG oldala

A Media1.hu hírportál E-kereskedelem rovatának támogatója a Jófogást, Használtautó.hu-t és az Autónavigátor.hu-t működtető Adevinta Hungary. (x)

 

Szóljon hozzá!