A mesterséges intelligencia már nem a fantasztikus filmek izgalmas látványeleme, hanem egyre inkább a mindennapjaink részét alkotja, az orvostudománytól kezdve a pénzügyekig számos területen jelen van az életünkben, a szerencsejátékban is, az online sportfogadás Magyarországon is kiemelten használja.
A jövőben azonban az ilyen irányú fejlesztések még meghatározóbbak lesznek, amelyet mi sem bizonyít jobban, minthogy világszerte egyre több forrást szánnak az MI támogatású megoldásokra a befektetők.
A mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést és a könyvelést
A folyamat a hazai startupok körében is felfelé ívelő pályán mozog, amelyet számos világszinten is élenjáró eredmény igazol: például a Start it @K&H inkubátorprogramban részt vevő csapatok a mesterséges intelligencia segítségével újítják meg a kriptokereskedést, a könyvelést, de a videójátékok világát is.
Az MI alapú megoldások tehát egyre nagyobb hangsúlyt kapnak a startupok életében. Maga a terület rendkívül innovatív, ám speciális szaktudást igényel, amelyet nehéz elsajátítani, ezért viszonylag kevesen értenek hozzá. A szaktudás bővítésével ugyanakkor szektortól függetlenül, akár egy-egy termék vagy szolgáltatás részeként, kiegészítéseként is alkalmazható.
A különböző inkubátorprogramok ezeknek az előremutató innovációknak a megvalósításához, finomhangolásához, ismertségük növeléséhez szeretnék hozzásegíteni a startupokat, hogy egyre többen alkalmazzák sikerrel a technológiát, és még több megoldás könnyíthesse meg az életünket.
A trend felerősödése az üzleti életben is tetten érhető
A trend felerősödése a startup piacon túl az üzleti életben, az online vásárlásban is tetten érhető, hiszen segítségével nagy mennyiségű adat feldolgozására nyílik lehetőség, ami a gyorsan változó ügyféligények kiszolgálását teszi lehetővé. Emellett pedig képes arra is, hogy az automatizálható folyamatokat elvégezze, így a munkavállalók tehermentesíthetőek, ezáltal több idejük marad a kreatív, magasabb hozzáadott értékkel bíró tevékenységekre. Érthető, hogy a technológiai fejlődés a pénzügyi területen is áttörést hozott, hiszen a koronavírus-járvány következtében előtérbe kerültek a digitális megoldások, a készpénzforgalom automatizálása vagy a robotok alkalmazása.
Ez utóbbi azért is jelentős, mert a bankok egy részénél évente több mint 450 féle ügyletet végeznek robotokkal, amelyek 2020-ban több mint 20 millió tranzakciót végeztek el egyes bankcsoportok számára. Segítségükkel többek között a vállalati ügyfelek adóigazolásai is elkészíthetők, kezelhetőek a díjkedvezmények beállításai, de a szerződések adminisztrációjában is segítenek, ezáltal gyors és kényelmes ügyfélkiszolgálást tesznek lehetővé. A jövőben pedig még inkább felerősödhet a mesterséges intelligencia jelenléte, aminek köszönhetően tovább egyszerűsíthetjük a pénzügyi és az ügyintézési folyamatokat.
(X)
Hirdetői tartalom