A blogolás nem ördöngösség, de jó néhány hibát el lehet követni. Ebben az írásban azt elemezzük, hogyan lehet ezeket elkerülni.
A hibák legfőbb oka
Ha te készíted a saját céged blogját, akkor az okozhat legtöbbször hibát, hogy bár nagyon jól értesz a témához, nem tudod ezt a tudást megfelelően átadni. A másik eset, hogy ha más írja a blogot, hogy egy külsős nem ért feltétlenül a témához, és így szakmailag alacsony színvonalú bejegyzéseket készít. A legfőbb feladat tehát az, hogy találj valakit, aki jól ír, érti a témát és segít a céljaid elérésében.
A leggyakoribb hibák
Tehát lássuk a legtöbbször előforduló hibákat:
Érdekesség, egyediség hiánya
Ne azokról a témákról írj, amik téged érdekelnek, hanem azokról, amik a célközönséget megmozgatják. A céges blognak a célcsoportodat valóban foglalkoztató kérdésekkel kell foglalkoznia.
Nem megfelelő nyelvezet
A célközönségednek (hacsak nem akadémikusok) ne tarts minden témából akadémiai székfoglalót, hanem érthetően az ő megértési szintjüknek megfelelően írj. A céges blog írásához tehát pontosan ismerni kell a célközönséged igényeit, problémáit.
Áttekinthetetlenség
A blogolás tanulható, persze nem árt némi írói véna is hozzá. Megfelelően tagolva, a címsorokat kiemelve, a tartalmat tetszetősen tálalva kell blogolni. Az olvashatóság alapvető feltétel.
Ha szeretnéd, hogy a blogod rendben legyen, kérj egy díjmentes konzultációt a Klikkmarketing szakértőitől!
Merevség
A hivatalos stílus a legtöbb blogtémánál nem nyerő. Inkább történeteket kell mesélni, mint szakdolgozathoz hasonlító esszéket írni. Tanítani és szórakoztatni kell egyszerre. Az internetes tartalmakat általában nem úgy olvassák az emberek, mint egy könyvet vagy újságot. Szkennelik a tartalmat, bele-bele olvasnak egy-egy érdekesebb bekezdésbe a címek vagy alcímek alapján. Ezért kell némi lazasággal kezelni a címeket.
Elvontság
A gyakorlati példák sokkal érthetőbbek az emberek számára, mint az elméleti vagy tudományos okfejtések. Történetekkel mindig sokkal emberközelibb lesz a terméked vagy szolgáltatásod, illetve jobban bejut az információ és hosszabb ideig bent is marad.
Cselekvésre ösztönzés hiánya
A blogbejegyzés célja nem a közvetlen eladásösztönzés, de az igen, hogy valamilyen formában megmozgassa a célközönséget, ne hagyja kialudni a parazsat, ameddig a tűzgyújtásra sor nem kerül. A lényeg, hogy folyamatosan ott legyél a vevőid fejében, vagy elérd, hogy már alig várják az új terméked megjelenését. Fontos tehát, hogy kérd meg a látogatót valamilyen interakcióra!
(x) Hirdetői tartalom, azt nem a Media1 készítette