A GVH 2020. december 21-én zárult versenyfelügyeleti eljárása megállapította, hogy a DIGI Távközlési és Szolgáltató Kft. a DIGI Mobil szolgáltatásait bevezető, 2019-ben indított „Tesztelj velünk”, illetve 2020-as „Próbáld ki” kampánya tisztességtelen kereskedelmi gyakorlatot valósított meg.
A vizsgálat ugyanis feltárta, hogy bár a cég promóciós (többek között óriásplakát és televíziós) hirdetései hangsúlyosan kiemelték a korlátlan mobilinternet lehetőségét, a szerződések ezzel szemben a szolgáltatás forgalmi korlátozásának, illetve lassításának lehetőségét tartalmazták.
Szintén megtévesztőnek bizonyult, hogy a kampányok egyes reklámjai azt sugallták: az új szolgáltatás bárki számára elérhető. A konstrukciót azonban valójában csak a lefedettségi területen lakó, már DIGI/INVITEL előfizetéssel rendelkező fogyasztók, vagyis összességében egy szűkebb kör érhette el.
A GVH szerint a távközlési cég kampányai jogsértő módon hallgatták el azt is a kezdeti időszakban, hogy a szolgáltatás keretén belül – megfelelő partneri megállapodások hiányában – még nem volt elérhető a külföldi használat (roaming) lehetősége. Ez ugyanis egy mobilszolgáltatás esetében lényeges jellemző, mely befolyásolhatja a fogyasztói döntést.
A versenyhatóság 45 millió forintos bírságot szabott ki a jogsértésért. A Gazdasági Versenyhivatal a Media1-hez eljuttatott közleményében azt írja: a bírság kiszabásakor figyelembe vette azt is, hogy a cég még a versenyfelügyeleti eljárást megelőzően, magától, szolgáltatásai bővítésével korrigálta a megtévesztéseket (elérhetővé tette a roamingot, illetve eltörölte az adatforgalmi korlátozást).
Mint arról már beszámoltunk, a GVH jelenleg egy másik eljárást is folytat a DIGI-vel szemben.
További friss hírekért nézzen szét a Media1-en!