fbpx
dolgozói kreativitás

6 helytelen szokás, amelyekkel a munkáltatók a dolgozói kreativitást veszélyeztetik

A cikkben a dolgozói kreativitást egyértelműen elnyomó vezetői szokások szerepelnek, hogy minél inkább el lehessen kerülni őket. (x)
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

Folyton a biztosra játszani veszélyes dolog

Járatlan utat a kipróbált helyett ne válassz, az a biztos, ami működik, és még sorolhatnánk a közhelyeket. A kelleténél sokkal többször utasítják el ugyanis a cégek menedzsmentjében dolgozók a munkavállalók részéről érkező ötleteket.

Pedig némi kockázatvállalás mindenképpen szükséges ahhoz, hogy a folyamatos fejlődéshez szükséges flow meglegyen a vállalaton belül.

Egy rugalmatlan cégben elhal a kreatív energia

Természetesen fontos, hogy a dolgozók tudjanak rendszerben gondolkodni, és a szervezeten belüli írott és íratlan szabályok ellen sem szeretnénk érvelni. Sokkal inkább azt a gondolkodást érdemes feloldani, amikor a szabályok betartására való törekvés görcsös ragaszkodásba megy át.

A munkaidő kötöttsége, a folyamatok kőbe vésett mivolta vagy az értekezletek sablonos rendje azonban szép lassan a kreatív szellemiséget ássa alá.

Amikor a vezető minden apró dolgot menedzselni szeretne

Mi az a micro-menedzsment? Az a jelenség, amikor egy vezető a lehető legapróbb volumenű feladatokon is rajta tartja a kezét. Pedig ennél sokkal inkább kifizetődőbb megoldás megbízni a munkatársakban, és a valóban vezetői kompetenciát igénylő feladatokra koncentrálni.

Ha kérünk egy eredményt a csapattól, és szabadságot adunk a kivitelezésben, meg fognak minket lepni a kreatív megoldásaikkal.

Ha egy csapatot tele rakunk hasonló emberekkel, az még nem garancia a minőségi munkára

Elsőre jó elképzelésnek tűnhet egy-egy csapatba olyan embereket válogatni, akik hasonló habitusúak és gondolkodásúak. A baj csak az, hogy így mindenben egyet fognak érteni, nem lesznek viták, és az eredményességük is korlátokba ütközik.

A kreatív energia akkor szárnyalhat, amikor eltérő erősségű emberek dolgoznak együtt egy projekten, és a képességeiket latba vetve valami klassz dolgot hoznak létre.

Amikor a vezetés nem vevő a dolgozói visszajelzésekre

A munkavállaló akkor fogja magát értékesnek érezni a csapaton belül, hogyha az ötleteit meghallgatják. Amikor azt érzi, hogy a vezetés nyitott az eredményességet javító elképzelésekre, és hajlandók lépéseket tenni a megvalósításért.

De ha a javaslatait mindig lesöprik az asztalról, akkor egy idő után feladja, és a kreatív energiáit másra fordítja majd.

A kreativitás leginkább motivációból táplálkozik

Csakis az a munkatárs lesz képes innovatív ötletekkel előállni, aki lelkesedni tud a cég jövőjével kapcsolatban, és motivált a saját munkáját illetően. Vezetőként fontos tehát, hogy ezt a pozitív érzést fenntartsuk a dolgozókban.

Egy motiválatlan csapattagoktól hemzsegő cégen belül inkább a káros folyamatok indulnak el, amik előbb vagy utóbb hanyatláshoz vezetnek.

A cikk támogatói tartalom, azt nem a Media1 készítette. (x)

Szóljon hozzá!