Folyton a biztosra játszani veszélyes dolog
Járatlan utat a kipróbált helyett ne válassz, az a biztos, ami működik, és még sorolhatnánk a közhelyeket. A kelleténél sokkal többször utasítják el ugyanis a cégek menedzsmentjében dolgozók a munkavállalók részéről érkező ötleteket.
Pedig némi kockázatvállalás mindenképpen szükséges ahhoz, hogy a folyamatos fejlődéshez szükséges flow meglegyen a vállalaton belül.
Egy rugalmatlan cégben elhal a kreatív energia
Természetesen fontos, hogy a dolgozók tudjanak rendszerben gondolkodni, és a szervezeten belüli írott és íratlan szabályok ellen sem szeretnénk érvelni. Sokkal inkább azt a gondolkodást érdemes feloldani, amikor a szabályok betartására való törekvés görcsös ragaszkodásba megy át.
A munkaidő kötöttsége, a folyamatok kőbe vésett mivolta vagy az értekezletek sablonos rendje azonban szép lassan a kreatív szellemiséget ássa alá.
Amikor a vezető minden apró dolgot menedzselni szeretne
Mi az a micro-menedzsment? Az a jelenség, amikor egy vezető a lehető legapróbb volumenű feladatokon is rajta tartja a kezét. Pedig ennél sokkal inkább kifizetődőbb megoldás megbízni a munkatársakban, és a valóban vezetői kompetenciát igénylő feladatokra koncentrálni.
Ha kérünk egy eredményt a csapattól, és szabadságot adunk a kivitelezésben, meg fognak minket lepni a kreatív megoldásaikkal.
Ha egy csapatot tele rakunk hasonló emberekkel, az még nem garancia a minőségi munkára
Elsőre jó elképzelésnek tűnhet egy-egy csapatba olyan embereket válogatni, akik hasonló habitusúak és gondolkodásúak. A baj csak az, hogy így mindenben egyet fognak érteni, nem lesznek viták, és az eredményességük is korlátokba ütközik.
A kreatív energia akkor szárnyalhat, amikor eltérő erősségű emberek dolgoznak együtt egy projekten, és a képességeiket latba vetve valami klassz dolgot hoznak létre.
Amikor a vezetés nem vevő a dolgozói visszajelzésekre
A munkavállaló akkor fogja magát értékesnek érezni a csapaton belül, hogyha az ötleteit meghallgatják. Amikor azt érzi, hogy a vezetés nyitott az eredményességet javító elképzelésekre, és hajlandók lépéseket tenni a megvalósításért.
De ha a javaslatait mindig lesöprik az asztalról, akkor egy idő után feladja, és a kreatív energiáit másra fordítja majd.
A kreativitás leginkább motivációból táplálkozik
Csakis az a munkatárs lesz képes innovatív ötletekkel előállni, aki lelkesedni tud a cég jövőjével kapcsolatban, és motivált a saját munkáját illetően. Vezetőként fontos tehát, hogy ezt a pozitív érzést fenntartsuk a dolgozókban.
Egy motiválatlan csapattagoktól hemzsegő cégen belül inkább a káros folyamatok indulnak el, amik előbb vagy utóbb hanyatláshoz vezetnek.
A cikk támogatói tartalom, azt nem a Media1 készítette. (x)