Facebook

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetéseket

Erről Rob Leathern, a médiavállalat termékigazgatója írt.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

A Facebook nem ellenőrzi a politikai hirdetések tartalmát – erősítette meg csütörtöki blogbejegyzésében Rob Leathern, a közösségi médiavállalat termékigazgatója.

Leathern ezzel megerősítette Mark Zuckerberg álláspontját, amelyet a Facebook internetes közösségi hálózat alapítója a washingtoni kongresszusban fejtett ki a szólásszabadságról folytatott vita során még tavaly októberben.

„Elveinket arra alapozzuk, hogy az emberek megérthessék azokat, akik az irányításuk mellett kötelezik el magukat, és akiknek mondandóját nyilvánosan meg kell vitatni” – írta most blogjában Leathern.

Bejegyzése egybecseng Zuckerberg kongresszusban kifejtett véleményével, miszerint demokráciában nem a techcégeknek, hanem maguknak az embereknek kell eldönteniük, hogy mit tartanak hitelesnek, számol be az MTI.

A Facebook bevételeinek és óriási profitjának nagy része éppen abból származik, hogy képes rendkívüli pontossággal megcélozni a felhasználóit. A politikusok pedig, köztük az idei amerikai elnökválasztáson induló jelöltek is felismerték ennek előnyeit és politikai hasznát, és óriási összegeket költenek megjelenésükre e platformon.

A Twitter a letiltásra, a Google köztes megoldásra szavazott

Hónapok óta tart a vita az Egyesült Államokban arról, hogy kell-e szabályozni a közösségi médiumokban megjelenő politikai üzeneteket, amelyek alkalmasak lehetnek a félrevezető információk sulykolására, és a választópolgárok manipulálására is.

A Facebook a szólásszabadságra hivatkozva eddig következetesen elutasította a szabályozást. A Twitter azonban úgy döntött, hogy betiltja a politikai reklámokat, míg a Google köztes megoldást választott. A Google vezetői novemberben jelentették be, hogy az eddigi tartalomszabályozást megszigorítják ugyan, de néhány, kirívónak ítélt kivételtől eltekintve továbbra sem ellenőrzik a platformon megjelenő információk igazságtartalmát.

MTI

Borító: Pexels

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Karas Monika, az NMHH elnöke néhány nappal ezelőtt

A Karas Monika vezette médiahatóság a NAIH félrevezetésével leplezné törvénytelenségét

Az információszabadságról szóló törvény teljesen egyértelmű szövege ellenére a Péterfalvi Attila elnökölte Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóság hagyta magát megtéveszteni és asszisztált ahhoz a törvénytelenségsorozathoz, ami a médiahatóságnál zajlik. A NAIH először az időt húzta, majd törvénybe ütköző határozattal söpörte le az NMHH-ra vonatkozó panaszokat az asztaláról.

A Media1 legfrissebb hírei

Kövessen minket!

Iratkozzon fel a Media1 napi hírlevelére!