fbpx
Újságos Budapesten

Változások a Nemzeti Olvasottság Kutatás körül

A NOK megújított módszertant vezet be a hazai olvasottságkutatásban és a NOK megújítja a Felügyelő Testületének tagjait is.
Megosztás itt: facebook
Megosztás itt: twitter
Megosztás itt: tumblr
Megosztás itt: linkedin
Megosztás itt: whatsapp
Megosztás itt: skype
Megosztás itt: email

A több mint száz sajtótermék olvasottsági mutatóit mérő Nemzeti Olvasottság Kutatás (NOK) Konzorciumi Tanácsa bejelentette, hogy tisztújítást tartott és megválasztották a Felügyelő Testületének tagjait, amelyet a kiadói és médiaügynökségi vezető szakemberek alkotnak.

A NOK, amely csaknem tíz éve biztosítja a módszertani alapokat a kutatások megvalósításához, a magyar lapkiadói piac konzorciális iparközi szervezete. A szervezet fő célja, hogy az általa megbízott kutatói konzorcium eredményeit a piaci szereplők számára rendelkezésre bocsátsa és az érdekeiket képviselje.

A Felügyelő Testület elnöki pozícióját Györke Zoltán, a Mediaworks Hungary Zrt. értékesítési igazgatója, társelnöki pozícióját Tóth Szilárd, a Mindshare Médiaügynökség Kft. cégvezetője látja el, további tagjai pedig:

Média oldali képviselők:

  • Fodor István, Mediaworks Hungary Zrt. – üzletfejlesztési igazgató
  • Lipták Tímea, Central Médiacsoport – magazin üzletág igazgató
  • Turi Árpád, Mediaworks Hungary Zrt. – értékesítési igazgató
  • Kovács Tibor, Ringier Axel Springer Kft. – ügyvezető igazgató, a Magyar Lapkiadók Egyesülete elnöke

Ügynökségi képviselő:

  • Pajor Attila GroupM Hungary – kereskedelmi és stratégiai igazgató

Változás a NOK módszertanában

A NOK bejelentette azt is, hogy az elmúlt hónapok fejlesztéseinek köszönhetően 2019 második felétől kezdve az adatfelvétel 20 százalékát online módszerrel végzik a felmérésre megbízott tagjai az eddigi offline mellett. Az olvasottságkutatás módszertana az egész világon átalakulóban van és az online módszertan egyre hangsúlyosabbá válik. A Print and Digital Research Forum adatai szerint már 101 kutatásból 33-ban alkalmazzák a hibrid módszertant.

A NOK egy tesztidőszakkal megerősítve döntött módszertanának megújításáról, hogy az egyre nehezebben elérhető célcsoportok esetében is tartani tudja hosszútávon egyedülálló mintájának reprezentativitását.

A hibrid adatgyűjtésnek köszönhetően, már a hazai piacon is a nemzetközi gyakorlatnak megfelelően lehet az olvasottságkutatást végezni.  A mérések által biztosított transzparencia és hitelesség folyamatosan támogatja és építi a print piac hirdetői imázsát – közölte a NOK.

Borítókép: Újságos Budapesten Fotó: Ladányi András, Media1

Szóljon hozzá!