A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség (DIMSZ) szeptember elején jelentette be éves közgyűlésén a Keresőmarketing tagozatának indulását és Keresőmarketing kutatását, amit a ma véget ért 20. Internet Hungary-n a szakmai közönség is megismerhetett.
A két szakember Hogyan keress baromi jó keresőmarketinges ügynökséget? című előadását ma, az Internet Hungary második napján hallhatták a résztvevők.

„A Direkt és Interaktív Marketing Szövetség a hazai adatvezérelt marketing piac szereplőinek érdekképviseletét látja el. Fő irányvonala a közös ágazati kommunikáció, valamint az adatvezérelt kommunikáció elismertségének erősítése mind a marketingkommunikációs szakma, mind a fogyasztók felé. Kiemelten foglalkozik az adatvédelmi és a területhez kapcsolódó fogyasztóvédelmi kérdésekkel, valamint szakmai rendezvények és workshopok megrendezésével” – kezdte a szövetségről szóló bevezetőjét Asztalos Levente, a Klikkmánia vezetője.
A DIMSZ szervezett keretek között aktívan tudja támogatni a terület szakembereit, legyen szó tudásmegosztásról, edukációról, a közös munka hatékonyságáról vagy érdekképviseletről. Mindezt úgy – tette hozzá Bay Áron, a Reprise Performance csapatának vezetője –, hogy emellett alkalmas arra is, hogy a tagozat erőforrásait összeszervezze, egy szakmai grémium jóváhagyásával, az egyes szereplőkön átívelő projekteket valósítson meg.

A formálódó tagozat munkájába elsőként a Cafe Communications, DeepInsight, Digital Heroes, Hellooo, INTREN, Isobar Hungary, Drive, GoodGrind, Growww Digital, Klikkmánia, KMÜ Marketing, Mindshare, Reprise, Toptarget és a Wavemaker csatlakozott.
Elhangzott az is, hogy a DIMSZ az érdeklődőknek október második felében személyes találkozóra is lehetőséget nyújt, de már ezt megelőzően is lehetőség nyílik a szervezethez történő csatlakozásra.
Fogyasztói attitűdkutatás
A DIMSZ 2017-ben indította el másik, fogyasztói attitűdkutatását, mely az adatvezérelt terület által használt technológiákkal és csatornákkal kapcsolatos véleményeket vizsgálja a preferenciák és a vásárlások által visszaigazolt hatékonysági mutatók egymás mellé illesztésével.
A vásárlók adatmegadási hajlandósága, illetve a mögöttes indokok vizsgálata külön érdekes kérdés, amit fontosnak tartottak kiemelni. Az elemzés eredményeképpen megszületett kutatási anyag a szakemberek számára talán legfontosabb kérdésekbe ad bepillantást.
Az Internet Hungary-t érintő további anyagainkat ide kattintva olvashatják.