13 külön töltött év után, újra egyesül CBS és a Viacom. Az új médiapiaci cég neve ViacomCBS lesz, számol be az euronews.
Az új szórakoztatóipari médiaóriás magába foglalja majd a CBS News-t, a Showtime kábel hálózatot, az MTV-vel, a Nickelodeont, a Comedy Centralt, és a Paramount filmstúdiót is.
Az MTI és a Reuters beszámolója szerint az egyesülés részvénycserével valósul meg.
A ViacomCBS nevű új társaságban a CBS részvényesei 61 százalékos, a Viacomé pedig 39 százalékos részesedéssel rendelkeznek majd.
Az egyesülő cégek együttesen több mint 140 ezer tévésorozat-epizód és 3600 film tulajdonjogát birtokolják.
A cél egy minél nagyobb és ezáltal versenyképesebb médiavállalat
A Viacom 1999-ben egyszer már felvásárolta a CBS-t, de 2005-ben azután ismét kettévált a két társaság. Az ismételt egyesüléssel egy versenyképesebb vállalatot szeretnének létrehozni a nagy cégek által uralt médiaiparban.
„Ez annak a trendnek a folytatása, ahol azt látjuk, hogy a nagy médiavállalatok minél szélesebb skálát igyekeznek lefedni, ezzel létrehozva egy felületet, amivel közvetlenebbül tudja megszólítani a nézőket” – mondta az euronews által idézett Tuna Amobi befektetési szakértő.
Az euronews megemlítette, hogy a CBS és a Viacom korábbi egyesülésére vonatkozó törekvéseket részben az akadályozta meg eddig, hogy a vezetők és a befektetők között ellentétek alakultak ki például a legjobb állásokért.
A ViacomCBS éves árbevétele az egyesülést követően 28 milliárd dollár körül alakul majd, de ez még mindig jóval alacsonyabb a Netflix 136 milliárdos, vagy a Walt Disney 245 milliárdos bevételéhez viszonyítva, viszont a fúzió élénkítheti a versenyt.
A fúzió hírére 2,4 százalékot nőtt a Viacom árfolyama, míg a CBS árfolyama 1,4 százalékot emelkedett a Now York-i tőzsdén tegnap. Az egyesüléshez még szükség lesz a versenyhatóság engedélyére is.
A CBS és a Viacom többségi tulajdonosa a milliárdos médiamogul, Sumner Redstone és lánya, Shari által birtokolt National Amusements holding.
(euronews, MTI és Reuters nyomán)