IAB Europe

Véleményeket vár az IAB Europe a TCF 2.0 kapcsán

Elkészült a weboldalak adatkezelésével foglalkozó Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-ás változata, ezt véleményezheti bárki május 25-ig.
Share on facebook
Share on twitter
Share on tumblr
Share on linkedin

Az IAB Europe bejelentette a Transparency & Consent Framework (TCF) új, 2.0-ás változatát, melynek használatával a weboldalak automatizáltan menedzselhetik felhasználóik adatkezelési preferenciáit, miközben a General Data Protection Regulation (GDPR) és az ePrivacy Directive (ePD) előírásainak is megfelelnek. Az IAB Europe a friss változat bevezetését megelőzően, május 25-ig várja minden érintettől a szakmai észrevételeket, javaslatokat az új verzióval kapcsolatban.

Az IAB Europe 2018 tavaszán publikálta a Transparency & Consent Framework (TCF) első változatát, kifejezetten azzal a céllal, hogy egy egységesen használható rendszerrel megkönnyítse a GDPR és az ePD gyakorlati alkalmazását a digitális hirdetési lánc minden szereplője számára. A TCF lényege, hogy a személyi adatok kezelésének, felhasználásának teljes folyamata az összes érintettnek egyértelmű és átlátható legyen. A megoldáshoz azóta már több százan csatlakoztak: kiadók, hirdetők, ügynökségek, technológiai cégek és Consent Management Platformok (CMP).

A TCF 2.0-t az elmúlt egy év tapasztalatai és a beérkezett visszajelzések alapján fejlesztették ki, beleértve az EU tagállamok adatvédelmi hatóságaitól kapott észrevételeket. Az új verzió még nagyobb kontrollt nyújt: például a felhasználók az eddiginél pontosabban meghatározhatják, mire és hogyan használhatják adataikat, továbbá probléma esetén közvetlenül a platformon keresztül jelezhetik, ha kifogásolják valamelyik adatkezelő gyakorlatát. A kiadók pedig ezentúl akár technológiai partnerenként egyedi beállításokat határozhatnak meg.

A GDPR egyik legfőbb alapelve, hogy egy weboldal látogatójának aktívan beleegyezést (consent) kell adnia adatai kezeléséhez. Ez a beleegyezés csak akkor érvényes, ha önként adták, specifikus, és előtte az adott személy megkapta a megfelelő, egyértelmű tájékoztatást. Ami a specifikusságot illeti, a TCF 2.0-ban 5-ről 10-re növelték az alapvető adatfeldolgozási célok számát, és ezen kívül még több különleges eset is bekerült a megoldásba. Pontosították és könnyebben kezelhetővé tették a „jogos érdekből” történő adatkezelést, és az ezzel kapcsolatos vétó benyújtását is.

„A TCF 2.0 jelentős átalakítást követően született meg, különösen a prémium médiatulajdonosok és a technológiai szakértők tanácsai alapján. Az új megoldás szorosan illeszkedik a piac szabályozóinak egyre alaposabb elvárásaihoz – hiszen az ő bevonásukkal készült. Éppen ezért nem bánjuk, hogy ilyen sok időt szántunk rá, mert a célunk az volt, hogy a lehető legtöbb visszajelzést tudjuk beépíteni. Érdeklődve várjuk minden szakterület véleményét a következő hetekben”

– jelentette ki Townsend Feehan, az IAB Europe ügyvezetője.

A szakmai észrevételek benyújtásával kapcsolatos minden gyakorlati tudnivaló az IAB Europe honlapján érhető el.

Szóljon hozzá!

Ez is érdekelheti

Gárdony, Velencei-tó

Ezért hal le a Velencei-tónál és sokszor a Balatonnál a mobilinternet hétvégente

A most még a T-csoporthoz tartozó, vállalati ügyfeleket kiszolgáló leányvállalata, a T-Systems írásba adta, hogy nem tud mit kezdeni vele, hogy hétvégente sokszor 0 közelébe zuhan a mobilinternet sebessége a turisztikailag kiemelten fontos Velencei-tó egyes területein. A cégnél időnként a főnökséget okolják, és azzal próbálják vigasztalni az érintetteket, hogy a Balatonnál is gondok vannak a hálózat alultervezettsége miatt.