Interjút adott a Marketing&Media szakmai magazinnak Palocsay Géza, a Jófogás apróhirdetési oldalt és a Használtautó.hu oldalt működtető Schibsted Media Hungary Kft. ügyvezetője.
Palocsay az interjúban bejelentette, hogy az általa irányított cég anyavállalata, a Schibsted a norvég, finn és svéd érdekeltségei kivételével az összes termékének, így a magyaroknak is a kezelését egy új cégbe, a tőzsdén is jegyzett Adevintába helyezi át.
Ez azzal jár majd, hogy a jövőben Magyarországon is Adevinta Classified Media Hungary lesz a többek között a Schibsted Media Hungary neve. Palocsay Géza az interjúban arról is beszélt, hogy nemrég saját nyomtatott lapot indított a Schibsted Magyarországon. A nyomtatott magazin neve Autónavigátor.hu.
Íme a részletek az Autónavigátor.hu nyomtatott magazinról
Palocsay a lap elindítása kapcsán arról beszélt, hogy az új magazint több mint 3 ezer aktív partnerüknek készítették el, és az Autónavigátor online felületének minőségi tartalmait közölte nyomtatásban.
Az első, decemberi szám tapasztalatai olyannyira kedvezők voltak, hogy mostanra a sikeren felbuzdulva már a második számnál tartanak, ami egy hivatalosan is bejegyzett magazin, és ez immáron 7 ezer példányban készült el. A lapot az egyik tavaszi autós rendezvényre, a március 22-án nyitó Automobil & Tuning showra is kiviszik.
Ilyen lett a lap borítója:

Kis költségből kihozzák, plusz bevételt remélnek a papír alapú termékből
Az ügyvezető azt is mondta, hogy már az első számba is sikerült eladniuk hirdetést, és nincs ez másként a második számmal sem. Palocsay hozzátette, a lap tartalmai nem kívánnak plusz beruházást, mivel azok online már előálltak, csupán betördelik, illetve rövidítik azokat, majd a rövidített verziók végére QR-kódokat tesznek azok számára, akiket érdekel a folytatás.
Az interjúból kiderül az is, hogy az Autónavigátort egy új bevételi lábnak tekintik, mivel a náluk hirdetőknek csomagajánlatban felkínálják majd a lapban való megjelenés lehetőségét.
A magazin a szórakoztató tartalmak mellett egy olyan eszközzé is vált, amivel a cégek vagy éppen a szalonban autóvásárlás kapcsán ott lévő emberek felé lehet hatékonyan kommunikálni.
Rágyúrnak a digitális világ után az offline-ra is?
Az ügyvezető ugyanakkor arra, hogy ez azt is jelenti-e, hogy a Schibsted – más országokhoz hasonlóan – itthon is szeretne komolyabb szerepet vállalni a magazinpiacon, azt mondta a Marketing&Mediának, ennyire nem szeretne előreszaladni, de bízik benne, hogy azok a változások, amelyeken átmegy épp a cég, lehetőséget biztosítanak arra, hogy továbbfejlesszék a magyarországi jelenlétüket is.
Az viszont biztos, hogy középtávú célként határoztuk meg, hogy az értékesítési csapatunk a jelenlegi felületek és termékek mellett folyamatosan újakat is kezeljen. Szeretnénk a jelenlegi pozícióinkat erősíteni ezen a téren is, termékfejlesztéssel, akvizícióval vagy más megoldással növeli a felületek számát
– mondta a cégvezető.
Palocsay Géza szólt arról is, hogy nemrég visszavették házon belülre a reklámértékesítést (korábban a Central Media csoport reklámértékesítőivel, a CM Sales-szel dolgoztak együtt). A szakember szerint a három fő termék mellett tudnának kiépíteni olyan partnerségeket, amelyek mindenki megelégedésére szolgálnának. Ugyanis amikor eldöntötték, hogy házon belülre veszik vissza az értékesítést, sok megkeresés érkezett hozzájuk, hogy nem akarják-e mások felületeit is értékesíteni. Azonban egyelőre türelmet kértek az érdeklődőket azzal, hogy először megnézik az első egy évet.
Az interjú végéhez közeledve Palocsay szólt arról is, hogy a Használtautón egy új funkciót aktiválnak a napokban, mely nemzetközi adatlekérést biztosít az autók előéletével kapcsolatban.